“Food Culture and Health”

::English::

Enguany hem acabat el període de dos anys previst per al desenvolupament del nostre projecte Comenius, que amb el títol de “Food Culture and Health” hem treballat conjuntament des de centres educatius de 6 països europeus: Alemanya, Finlàndia, França, Islàndia, Itàlia i Catalunya. El tema de l’alimentació s’ha desenvolupat des de diversos punts de vista, però sempre girant a l’entorn dels hàbits culturals sobre el menjar i la repercussió que tenen sobre la salut.

El professorat i alumnat del nostre centre hi hem col·laborat des de diverses àrees de coneixement. El professorat d’arts plàstiques ho han fet mitjançant projectes que han culminat en l’elaboració de punts de llibre, ceràmiques, fotografies, etc. Els de socials han treballat el vessat cultural i social de l’alimentació. Des de les matèries científiques s’ha mostrat els efectes que té sobre la salut. En les matèries lingüístiques sobretot el professorat d’anglès s’ha implicat en la redacció i la presentació dels textos que s’anaven elaborant. També els tutors i bona part del personal de l’institut hi han participat promovent actitud positives envers l’alimentació i els valors que hi estan associats.

Aquest curs hem rebut la visita de diversos socis estrangers del projecte. Entre les activitats que s’han organitzat a l’institut hi ha la celebració d’un sopar de germanor en què van participar alumnat, professorat i pares. A la cuina del centre els representants de cada paísvan preparar algunes especialitats pròpies de la seva tradició culinària.

També hi va haver temps per admirar els principals monuments de la cituat de Lleida i el seu entorn. Més lligada amb el tema del projecte va ser la visita a les instal·lacions de l’empresa de processament de fruita Nufri de Mollerussa i al Museu de l’oli de les Borges Blanques.

Un dels productes finals del projecte serà la publicació d’un llibre de cuina conjunt amb receptes i gastronomia de cada país participant.

Tots els que hi hem col·laborat valorem molt positivament aquesta mena d’intercanvis, perquè –més enllà del treball en el projecte concret–representen un enriquiment personal excepcional per l’alumnat i donen una dimensió europea, necessària avui en dia, a les institucions docents.