INS Màrius Torres

::English::

Curs: 1r BATXILLERAT

Any:2008-2009

El curs 2008-9, el Departament d’Educació de la Generalitat va atorgar dues beques per l’aprenentatge actiu d’diomes a l’estranger als dos projectes presentats pel nostre institut. Una de les beques es va du a terme a Anglaterra i l’altra als USA. El projecte que vam presentar els alumnes de Batxillerat duia com a títol “From Slavery to Freedom” i es fonamentava en la històrica i llarga lluita del l’home afroamericà per abolir l’esclavitud.

El dia 13 de juny de 2009 vam començar la nostra aventura als Estats Units d’Amèrica. Un grup de 33 alumnes de 1er de Batxillerat de diferents modalitats i tres professors del IES Màrius Torres sortíem plens d’il•lusions a veure “in situ” tot el que havíem estat estudiant per desenvolupar el nostre projecte.

Aquest treball es va elaborar durant el curs 2008/9 i va finalitzar amb un viatge a Boston en el que els alumnes, a més de completar el seu projecte van gaudir d’un curs de llengua anglesa de dues setmanes a l’escola internacional de llengües E.F. amb reconeixement a tot el món. Un cop als USA van poder visitar molts dels llocs que havíem estudiat durant tot el projecte. Dins de l’ampli programa d’activitats que vam dur a terme a la ciutat de Boston voldríem destacar dos activitats que considerem van ser molt enriquidores pels nostres alumnes. Una va ser la visita a la Biblioteca Pública de Boston on ens van deixar accedir a materials autèntics i de gran valor, i la visita al Museu d’Història Afroamericana, on també ens va aclarir molts dels apartats del nostre projecte.

Com ja hem mencionat, dins dels llocs més emblemàtics que els nostres alumnes van visitar a la ciutat de Boston està la Biblioteca Pública. Segons l’associació americana de biblioteques, la biblioteca pública de Boston és la tercera biblioteca més gran dels Estats Units pel nombre de volums, després de la Biblioteca del Congrés i la de la Universitat de Harvard. Avui en dia, la BPL té més de 6 milions de llibres i posseeix una de les col•leccions més grans del país de la lluita contra l'esclavitud.

Durant la recerca de materials que vàrem necessitar per l’elaboració del nostre projecte van trobar que la Biblioteca tenia una important col•lecció de materials estretament relacionats amb el nostre projecte. Al voltant del mes de Gener de 2009 vam contactar amb la biblioteca via mail. Ens va contestar la responsable de la secció de “Rare books and Manuscripts”, Kim Reynolds. Un cop li vam explicar el nostre projecte, la Kim va accedir amb molta implicació i entusiasme a deixar als nostres alumnes tenir accés directe als materials originals. El dia 17 de juny van iniciar el nostres treballs a la Biblioteca; la Kim ens va dividir en dos grups i ens va fer una magnifica presentació de molts documents i manuscrits de vàlua incalculable. A més a més de poder accedir a moltes edicions del diari “The Liberator”, ens va ensenyar una còpia de la Declaració de la Independència amb les signatures autèntiques dels membres que la van signar. Van poder tocar i llegir llibres d’ en John Adams. A més a més va tenir la gentilesa d’ensenyar-nos manuscrits de Lope de Vega i una carta dels Reis Catòlics. La visita va ser molt interessant i educativa. En realitat, tots vam gaudir perquè tots els membres de la biblioteca van fer les explicacions molt didàctiques i adaptades a alumnes que parlen Anglès com a segona Llengua.

Per una altra banda també volíem aprofitar el nostre viatge per analitzar les diferències i similituds entre l’anomenat “American way of life” i el nostre. En aquesta part final del projecte no solament vam desenvolupar aspectes relacionats amb la Història d’ aquella època sinó que al mateix temps vam intentar viure en directe com funcionen les escoles americanes, les instal•lacions, els alumnes, professors i equips directius.

Tots els alumnes i els professors vam estar allotjats a la mateixa residència Universitària, a Suffolk, situada al centre de la ciutat davant del famós parc “Boston Commom”. A part de completar el nostre projecte i ampliar els nostres coneixements en llengua anglesa també hem pogut visitar quasi tots els llocs mes coneguts de la ciutat de Boston, com el Faneuil Hall, The State House, the Old State House, el riu Charles , Revere Beach etc.. També vam fer sortides fora de la ciutat de Boston, on vam visitat la Universitat de Harvard, la ciutat de Cape Cod, la ciutat de Nova York i les Cataractes del Niagara.