E.S.O.

L'etapa de l'educació secundària obligatòria s'organitza en quatre cursos acadèmics.

L'ensenyament de les diferents àrees s'organitza en matèries. Hi ha tres tipus fonamentals de matèries:

• Comunes: són obligatòries per a tot l'alumnat i van adreçades a garantir que s'assoleixen els aprenentatges bàsics. Són anuals.
  • Optatives: constitueixen aquella part del currículum que l'alumne tria.
  • De síntesi: ajuden a assolir aprenentatges en què intervenen diferents disciplines.

Les materies optatives s'impateixen a Segon i Tercer d'ESO i són de caràcter quadrimestral. El treball de síntesi es desenvolupa al llarg d'una setmana en el mes de juny.

El curs de Quart d'ESO té una estructura una mica diferent perquè les matèries optatives són, de fet, matèries de modalitat. Tant les comunes com les matèries optatives són anuals. Les tres matèries optatives que cursa l'alumne es distribueixen en itineraris que s'han definit tenint en compte l'accés a estudis posteriors i l'atenció a la diversitat. El projecte de recerca substitueix al treball de síntesi i es realitza la mateixa setmana que els alumnes dels primers cursos d'ESO fan el treball de síntesi.

Per a l'alumnat amb greus dificultats d'aprenentatge disposem de l'aula oberta, que té per objectiu introduir al noi o noia en la necessitat d'aprendre, però en un grup més reduït. Es tracta de treballar aspectes elementals de la formació a través de la necesitat d'escriure, llegir, calcular, imaginar, dibuixar. De primer a tercer d'ESO els alumnes d'aula oberta surten del seu grup classe normal a les assignatures instrumentals (català, castellà, matemàtiques i idioma) i a més a més de tenir el tutor d'aula tenen el tutor d'aula oberta. A quart d'ESO, l'aula oberta és un grup per si sol que té un currículum adaptat a totes les matèries.En qualsevol cas, aquesta adaptació del currículum de l'alumnat es farà amb entrevistes prèvies amb el pares o tutors legals i sempre que es compti amb l'acceptació d'aquests i de l'Administració Educativa.