la radio
experiències de radio

Els alumnes de 1r d'ESO de l'Institut Vinyes Velles, del 3 al 7 de novembre de 2014,
van participar en el programa "ELS OPTIMISTES", al 102.8 de:

la mostra 2010

Realització d’un programa de ràdio d’unes dues hores de durada per ser emès en directe a l’institut al llarg del matí de Sant Jordi. Aspectes tècnics a càrrec d’alumnes de 4t d’ESO i Batxillerat (taula de so, ús del programa Audacity, selecció musical, coordinació de les seccions, etc.), supervisat pels professors de l’àrea de tecnologia.

Contingut del programa realitzat dins de les àrees de llengües, sobretot catalana i castellana, per alumnes de tots els nivells de l’institut, des de 1r d’ESO a Batxillerat.

Amb varitat d'activitats de tipologia diversa però sempre relacionades amb el món de la comunicació:

-Lectura de poemes i fragments de llibres, en algun cas en les diferents llengües presents al nostre institut; realització d’entrevistes a alumnes, professors i altres membres de la comunitat educativa, tant pregravades com en directe.

-Realització de diversos reportatges, sobretot durant el matí de Sant Jordi, sobre els tallers, les activitats esportives i els seus resultats, el festival i el lliurament de premis; redacció de textos per part d’alumnes de diversos nivells sobre diferents aspectes de l’institut (sortides, viatges, primeres experiències viscudes a l’institut).

-Cerca i  lectura, de vegades pregravada, de vegades en directe, de textos de diversa tipologia, sempre amb relació al contingut literari i cultural de la diada; ressenya biogràfica dels autors homenatjats dins del programa –Miguel Hernández, Joan Maragall i Miguel Delibes-, receptes de cuina pròpies de Sant Jordi, llegendes, contes, etc.

sant jordi 2009

El programa de ràdio que es va realitzar el passat 23 d’abril de 2009, coincidint amb la diada festiva de Sant Jordi. Amb el format de magazine i durant dues hores, diversos alumnes de l’institut van poder viure l’emoció de fer un programa de ràdio en directe.

Gràcies als arxius d’àudio que diversos alumnes es van encarregar d’enregistrar prèviament, vam poder emetre un espai de ràdio amb continguts molt variats: lectura de titulars del dia, lectura de poemes, recordatori d’activitats que hi havia previstes per a la jornada, mostra de llengües maternes de l’institut, tertúlia amb ex-alumnes...

Una alumna de 1r de Batxillerat i un alumne de 2n de Batxillerat van actuar de conductors. La resta d’alumnes que els van acompanyar a la taula de ràdio i fent de periodistes itinerants eren representants dels diversos grups d’ESO, Batxillerat i de l’Aula d’Acollida.

En definitiva, una primera experiència de ràdio a l’institut que valorem molt positivament.