Eva Méndez Gómez
Alumna de 2n de batxillerat i pubilla de Breda, ha estat escollida pubilla de la Selva 2015

Eva Pubilla i Hereu Selva

ticEstic segura que tots els que estigueu llegint aquest petit escrit, algun cop en la vostra vida heu notat que el vostre cor anava a deshora, que la pell de gallina era el símptoma més normal de tots els que en aquell moment us travessaven el cos, l’ànima i paralitzaven el temps amb una frase que des d’aleshores quedava gravada sense necessitat de tinta o d’una fotografia: "Eva Méndez Gómez la nova pubilla de la comarca de la Selva", 8 paraules que em van sonar com la cançó més bonica i amb més brillantor que mai havia escoltat.

ticPer què era tant important per a mi ser pubilla de la comarca de la Selva? Què és per mi el pubillatge? Què m’aporta? Molta gent em pregunta: “Guanyes diners?” “De què serveix ser pubilla?” o fins i tot se’n riuen. Tota aquesta gent no entén la satisfacció, l’orgull i la felicitat que m’aporta el fet de portar una banda que posa el nom del meu poble, Breda, on  tothom es coneix, on els seus carrers m’han vist créixer, el poble que n’estic enamorada de naixement...Al qual he viscut més de mil aventures... Digueu-me a mi sinó és una satisfacció portar penjada la banda on posa “Pubilla de Breda”, doncs ja us dic jo mateixa que ho és.

ticPotser molts no enteneu que és el pubillatge. Si busqueu en un diccionari qualsevol podreu trobar una definició de pubilla o hereu no gaire apropiada al que realment el pubillatge és. Doncs sí, el pubillatge és una manera de caminar per la nostra Catalunya recolzant la lluita que varen realitzar els nostres avantpassats així com la importància de crear un país ric en la seva cultura i les seves tradicions.

ticEl fet de poder aspirar a pubilla comarcal, i sortir-ne escollida em comporta l’explosió d’una sèrie d’emocions inefables que m’ajuden a realitzar un pas endavant, però sobretot el fet de poder aportar el meu granet de sorra per potenciar la meva, la nostra comarca, i a més, una petjada per perdurarà per sempre dintre meu per la feina ben feta.

ticMai hauria imaginat que la meva estimada terra catalana fós la protagonista d’ensenyar-me que la mescla dels elements com els somriures, les vivències, la complicitat i l’amistat sigui el resultat d’un còctel perfecte.

ticNo puc plasmar en paraules que és per mi el pubillatge, ja que com l’art, és un grapat de sensacions molt subjectives i personals, jo només us puc dir que un cop entres en aquest món, fas un lligam tant gran, que ni tant sols el pas dels anys pot fer que aquells moments, aquells instants, s’esborrin del gran llibre de família del pubillatge.

ticEspero representar la meva comarca tant bé com és mereix, que ens coneguin per les virtuts que amaguem, que tothom pugui sentir que es perd pel paradís quan passeja des del litoral de la Costa Brava, o per la plana o la zona del Ter Brugent fins arribar a les muntanyes del Montseny–Guilleries, i on puguin descobrir indrets, paisatges, històries i tradicions que no deixin indiferents a ningú.

ticLa comarca de la Selva, la comarca de l’aigua. Aigua és vida, és biodiversitat, és força, és relativament tot.

Eva Méndez Gómez
Desembre 2015

Foment de les tradicions catalanes

logft