Antoni Garcia Llorca
Segon d'ESO rep la visita de l'escriptor Antoni Garcia Llorca

El dia 5 de juny a la tarda va venir a l'institut Antoni Garcia Llorca, l'escriptor del llibre Història d'un cap tallat (Editorial Columna)

L'autor es va dedicar, al principi, a parlar del seu llibre. Seguidament va contestar les preguntes que els alumnes de segon d'ESO havien preparat prèviament. Aquí en teniu alguns exemples:

Com va començar a ser escriptor?
Tot va començar un dia, que no sé com va ser que em vaig posar a escriure una escena del que passava en una cuina d'un pagès.
Seguidament vaig començar a escriure i en va sortir una novel·la que vaig presentar a un concurs que vaig guanyar.

Quant temps vas trigar a escriure el llibre Història d'un cap tallat?
Un mes, aproximadament.

És el que menys temps has trigat a escriure?
Sí, però la veritat és que han sortit moltes coses que hi sobraven i altres que no estaven ben explicades, al haver-se fet tan ràpid.

De petit ja volies ser escriptor?
No, volia ser arqueòleg o biòleg.

Has fet alguna carrera universitària?
No, vaig començar la de Biologia, però la vaig deixar. Ara estic pensant de començar Història.

Quins són els teus llibres preferits?
Xxxx i un d'un nen que s'enfila a un arbre perquè es baralla amb el seu pare per un plat de cargols; passa la seva vida dalt de l'arbre i es veuen els diferents esdeveniments històrics, però des d'un altre punt de vista.

Has deixat algun llibre inacabat?
Bufff... uns quants, la veritat. Els guardo en un calaix i allà estan fins que algun dia els torni a treure i intenti acabar-los.

Jo vaig ser l'encarregat de preparar un document amb Power Point (juntament amb altres companys) i d'anar passant el document que va servir de fons a la xerrada, a la pissarra digital de la . Hi vam posar imatges relacionades amb el seu llibre, com una cucut, camps de conreu, segadors, boscos...

És la primera vegada que faig una cosa així i m'ha agradat molt. Ah!, i al final de la xerrada es va dedicar a signar llibres i dues alumnes li van donar un cactus i uns bombons.

Va ser molt interessant!

Kevin Cambra 2n B