|
Creativació
De les aules a l'empresa E. Batlle De les aules de l'institut fins a l'empresa Durant dos trimestres, els joves s'han
enfrontat amb reptes creatius de les companyies i que han culminat per
exemple, com es va veure ahir, amb possibles nous productes, nous embaltatges,
noves campanyes de comunicació, entre d'altres. En concret, els
deu grups de joves abans d'entrar en contate amb les empreses es van formar
en els seus instituts per tenir les eines que els permetessin desenvolupar
habilitats necessàries per ser creatius i innovar i llavors, es
van reunir amb l'empresa que els va plantejar un repte, que van utilitzar
com a treball de recerca i llavors, ho van presentar a les empreses. Les empreses participants han estat Alma
Home (Aiguaviva), Auservis (Riudellots), Cafes Cornellà (Fornells),
Casademont (Bonmatí), Friselva (Riudellots), Frit Ravich (Maçanet
de la Selva), Joprimsa (Hostalric), La Selva (Campllong), Sant Dalmai
(Vilobí d'Onyar) i Trias Biscuits (Santa Coloma de Farners). Totes
elles van aplaudir ahir aquesta inciativa del Consell Comarcal de la Selva
i que els ha permès, com va dir algun dels directius, veure més
enllà i adonar-se de coses que des de l'empresa els passaven per
alt. I és que les sinergies aconseguides entre els joves estudiants i l'empresa és un fet que van valorar tant els joves com les agroalimentàries. I de fet, ahir des de les empreses van demanar que es torni a repetir en el proper curs. I de fet, el conseller comarcal de Desenvolupament territorial, empresarial i social Josep Antoni Frias va confirmar que hi ha la intenció de seguir fent més edicions per la bona experiència, resulats i sinergies que n'han sortit. Idees amb futur empresarial Unes idees que van sorprendre Trias, com
va relatar un dels directius, ja que si bé havien estudiat des
de fa temps crear una gamma de galetes per als petits ara, en haver estat
en contacte amb joves s'havien adonat que els envasos haurien de ser diferents,
que havien d'estar acompanyats també d'una beguda i alhora, calia
un paquet que portés una quantitat de galetes suficient i no pas
individual. Aquest és un exemple que es pot arribar a dur a la pràctica com van explicar i un altre dels que es va solucionar per part dels estudiants és el que va proposar l'empresa Alma, que es dedica al món del te i les infusions. Els va plantejar innovar en el produtte i els joves van proposar crear un refresc d'infusió que serveixi per fer còctels i que es pugui servir en bars i discoteques. I tot això sota l'eslògan "No deixi el teu cos sense "Alma"". Si bé l'empresa va trobar el tema molt interessant, els va dir que els "robava" l'eslògan i que estudiarien posar al mercat un refresc, però no energètic. Aquests són dos exemples dels que els deu grups de joves estudiants van presentar i que poden tenir sortida en un futur. Aprendre a emprendre Font: Diari de Girona, 7 de juny de 2012
Els avis de les galetes Trias i el paracaigudisme Nuri Forns Deu empreses agroalimentàries, deu equips d'estudiants d'ESO, deu reptes. Aquest era el punt de partida del programa Explora la creativació (fent servir una paraula que barreja els termes creativitat i innovació i que s'ha inventat el president de Metalquimia, Josep Lagares), impulsat des del Consell Comarcal de la Selva. Ahir els estudiants van presentar públicament al balneari Termes Orion de Santa Coloma les seves solucions als reptes plantejats, amb una barreja de nervis i il·lusió. Entre els més entusiastes hi havia el representant de Galetes Trias, que volia galetes per a mainada per esmorzar o berenar. La resposta dels estudiants és contundent: el tradicional logotip de Trias amb els avis ja gairebé mil·lenaris dóna pas a un vailet que porta un paquet de galetes Triajunior a la butxaca, amb sabors i format que els empresaris no havien pensat. El representant de l'empresa d'infusions Alma d'Aiguaviva està entusiasmat amb el lema No deixis el teu cos sense Alma i diu mig en broma que confia que els joves no demanin copyright. Entre altres coses, els estudiants proposen a Alma un Bloody Mary d'herbes i tomata, sense alcohol, per a sales de festa. Lagares fa un discurs gairebé místic als joves, convidant-los a no deixar-se portar pel desànim que s'ha instal·lat a la societat per culpa de la crisi i dels mitjans, que en parlem massa, es veu i ja off the record confessa que el que cal és una teràpia que ens ajudi a veure que podem superar les nostres pors, com ara (agafeu-vos) llançar-nos en paracaigudes. Me l'escolto, però confio que hi hagi altres mètodes que em permetin vèncer les pors i trepitjar de peus a terra (digueu-me covarda). Són salts terapèutics, m'assegura. El treball que s'ha dut a terme l'ha seduït tant que manté que s'ha d'estendre arreu del territori i a les escoles per fomentar la creativitat. N'acabo de fer un tuit, diu. Sense xarxes socials, no som ningú, deuen pensar els avis Trias. Font: El Punt Avui, 7 de juny de 2012
Vídeo
de TV Girona |