|
Juny 2015. Deu alumnes i una professora del nostre institut viatgen a Letònia, de l'1 al 5 de juny. Aterren a l'aeroport de Riga i van en autocar a Gulbene, municipi situat al nord-est de Letònia. Objectiu: camp internacional amb participació d'instituts de Gal·les, Letònia i Catalunya. Els catalans són alumnes de l'INS Serrallarga, de Blanes, i de l'INS Vescomtat de Cabrera. Llegiu les cròniques que ens envien des de Gulbene: Els alumnes d'Hostalric ja han arribat a lloc, després d'un dia d'avions, esperes, i busos. Avui han començat el dia amb activitats grupals enfocades a treballar la interculturalitat, la participació i la iniciativa, creant xarxes de treball globals. Es treballa en grups mixtos, alumnes de Gal·les, de Catalunya i Letònia. El dia comenca a les 8h amb activitats tipus ioga o gimnàstica, més tard esmorzem i despres d'això comencen els grups de treball sobre inclusió social, habilitats i entorn. Després del dinar tipicament letó, tenim estona lliure per a practicar esports o passejar per un entorn increïble i molt diferent del nostre. I per la tarda continuem. Això serà fins dijous, que anirem a visitar Valmiera, i divendres, que abans d'anar a l aeroport passejarem per la capital de Letonia, Riga. Experiència molt enriquidora i que, a més, serveix per aprendre d'altres cultures, tot practicant l'anglès. Maig 2015. Els dies 19, 20 i 21, a Sant Hilari: segon torn de Camps Locals Transformem 2015 amb alumnes del Serrallarga de Blanes i Vescomtat de Cabrera dHostalric. Gènere, educació i desenvolupament: els joves de la comarca fan per ser atrevits, cooperadors i transformadors!! Febrer 2015. Els socis del Dear Project, Neath Port Talbot (Galles), Gulbene (Letònia) i els responsables del projecte del Consell Comarcal de la Selva, han organitzat la quarta trobada de coordinació del projecte a la comarca de la Selva. Concretament, des daquest dilluns 23 i fins al proper dia 27 de febrer, es duen a terme diverses reunions i visites de treball. Entre els aspectes que sestan tractant aquesta setmana hi ha: control financer del projecte global, estades internacionals a Gulbene el proper mes de juny de 2015, processos davaluació, revisió de la línia de base, disseminació i efecte multiplicador, planificació de lany 3 del projecte, entre altres. En el transcurs daquesta setmana, els socis del projecte també visitaran dos dels instituts participants: Santa Coloma de Farners i Vescomtat de Cabrera. Els participants del projecte en aquesta trobada de coordinadors són: Sharon Pruski (project manager), Dawn Williams (financial manager) i Menna Jenkins (assessora en educació pel desenvolupament i professora de Ystalyfera, pel que fa a Neath Port Talbot (Gal.les); Anita Birzniece (project coordinator), Lienite Reinsone (finance officer) i Ligita Antina (professora de matemàtiques i economia de Lejasciems Secondary School) pel que fa a Gulbene (Letònia). Gener 2015, els nostres alumnes envien vídeos a #JoTransformo. Una nova acció del DEAR-project amb els alumnes de 3r de ESO dels instituts Serrallarga, Vidreres, Santa Coloma de Farners i Institut Vescomtat de Cabrera. Els alumnes participants mostren en un vídeo curt com transformen ells en relació als Objectius de Desenvolupament del Mil·leni: Pobresa, Educació, Gènere, Sostenibilitat, Aliança Global. Aquest és el primer pas pels camps locals Transformem 2015!!! Octubre 2014. Camp Internacional Selva Del 5 al 10 doctubre de 2014
Fotos.
Colònies a Tossa de Mar, 21 a 23 maig 2014: Maig 2014. Tossa, Blanes i cap local.
Març 2014. Els alumnes de 3r d'ESO que volen participar-hi han presentat un projecte. D'aquests alumnes se n'escolliran 30 que aniran a unes colònies al maig. El divendres 7 de març farem, al nostre institut, un taller Edulab (laboratori educatiu), amb la participació de 20 alumnes, 4 professors i 5 pares. Els Edulabs (Creativitat+Innovació+Objectius del Mil·leni) són espais per a la col·laboració i la co-creació educativa a través de la reflexió i l'acció de professorat, mares/pares i estudiants. Els primers Edulabs estaran centrats en la creativitat i innovació: 4 grups formats per professors/es, pares i joves plantejaran una resposta local a una situació que coneixen a nivell local i/o global relacionada amb la pobresa, el gènere, l'educació i la sostenibilitat, posant en marxa mecanismes i processos per a la creativitat i la innovació. Com ja hem dit, el primer Edulab està programat pel divendres 7 de març, amb una sessió que es treballarà a partir de l'elaboració de pa, amb la col·laboració de la Fleca Can Companyó.
Foto 1. Institut deducació secundària
Lizums (Lizuma vidusskola, en letó). Octubre 2013. La setmana del 14 al 18 d'octubre vaig tenir la sort de viatjar a Gulbene, una regió situada a l'est de Letònia, juntament amb la Lorena Soria, coordinadora del projecte DEAR a la comarca de La Selva. Allà ens vam reunir amb els representants dels equips encarregats de portar endavant el projecte a Gulbene i a Neath Port Talbot (regió de Gal·les que encapçala el projecte). També ens vam trobar amb el senyor Scott Sinclair, de l'organització Cyfanfyd de Gal·les, que promou l'educació pel desenvolupament sostenible i la ciutadania global. El dilluns 14 el vam dedicar al viatge d'anada: vols Barcelona-Frankfurt i Frankfurt-Riga i viatge de 3 hores en cotxe des de Riga fins a Gulbene. El dimarts, el dimecres i el dijous els vam dedicar a fer múltiples reunions per tractar temes relacionats amb la coordinació internacional del projecte (documentació, dates, terminis), per a presentar metodologies i activitats dirigides al treball en educació global i per a prendre decisions sobre punts concrets del projecte. Durant aquests dies, Scott Sinclair va realitzar sessions de formació per al professorat a diversos instituts i jo vaig poder assistir a una d'aquestes formacions. Com a professora, una de les millors experiències de la setmana va ser la visita a dos instituts de la zona (Lizuma Vidusskola i Gulbenes 2 Vidusskola). Vaig poder veure com eren les aules (allà cada professor té la seva aula i la decora en funció de la seva matèria), vaig poder parlar amb professors de Gulbene i vaig aprendre diferents coses sobre el sistema educatiu de Letònia. Quan el divendres vam abandonar Gulbene, vaig pensar en totes les coses que havia après sobre l'educació global, sobre la regió i sobre Letònia. També vaig pensar en totes les persones que havia conegut i en tots els llocs que havia visitat. Desprès d'això vaig concloure que la setmana havia resultat molt productiva. Vanesa García, professora de matemàtiques Abril 2013. L'INS Vescomtat de Cabrera participa en aquest projecte que va començar labril de 2013, tindrà una durada de 3 anys i relacionarà la comarca de La Selva a través del Consell Comarcal amb les autoritats locals de Neath Port Talbot (a Gal·les, Regne Unit) i de Gulbene (Letònia). El nom complet del projecte és Developing confidence global learning communities (Desenvolupant comunitats de confiança per a laprenentatge global). Es tracta dun projecte de formació i treball col·laboratiu amb professorat i estudiants dels cicles de primària i secundària per tal daugmentar la consciència per lEducació pel Desenvolupament. Es preveu comptar amb la participació de 36 professors a la Selva (120 en les 3 regions), 2.400 estudiants (8.000 en les 3 regions), 8 comunitats locals i 30 autoritats (25 i 100 en les tres regions). |