logo índex inclusió 2a Part. El procés de l'Índex
Tamany text normal Tamany text gran Tamany text més gran
2a Part. El procés de l'Índex
Anar a inici Botó per imprimir Botó per visualitzar pdf Anar a ajuda Sortir Anar a 1a part Anar a 3a part Anar a 4a part Anar a 5a part
Introducció · Primera fase: Inici del procés de l’Índex · Segona fase: Anàlisi del centre · Tercera fase: Elaboració d’un pla de millora del centre amb una orientació inclusiva · Quarta fase: Implementació dels aspectes prioritaris que cal millorar · Cinquena fase: Avaluació del procés de l’Índex

Opinió sobre l’Índex

Índex per a la inclusió

Aquesta tercera fase de l’Índex implica que els membres d’un equip responsable de la planificació de la millora del centre revisin el pla de millora existent. L’equip ha de decidir fins a quin punt s’ha de canviar el pla en relació amb el treball realitzat amb l’Índex. Han d’introduir en el pla de millora del centre les prioritats acordades amb el professorat al final de la segona fase.

Introducció del marc de treball de l’Índex en el pla de millora del centre

Si les prioritats identificades pel grup coordinador s’han d’incloure en el pla de millora del centre i s’han de portar a terme, aleshores, i a partir d’aquest moment, el grup coordinador ha d’esdevenir l’equip de planificació de la millora del centre. S’ampliarà aquest equip de treball amb tot l’equip directiu o amb algun dels seus membres, en tant que responsables finals dels canvis que es puguin introduir en el centre. Aquest equipsubindex 1 ha de decidir si el treball que es fa amb l’Índex és una activitat més dins d’una sèrie d’activitats que han de permetre de redactar el pla de millora o si tot el pla s’elabora al voltant del marc de l’Índex.

pujar

Introducció de les prioritats de millora en el pla de millora del centre

L’equip ja té una llista de prioritats acordades que s’han redactat en la segona fase i que s’han d’integrar en el marc del pla de millora del centre. Això exigeix que cada prioritat s’analitzi amb detall, mirant les implicacions de temps, recursos i formació del professorat. La responsabilitat del progrés de cada prioritat l’hauria d’assumir un membre de l’equip, encara que les responsabilitats pel treball de millora s’hauran de compartir globalment si es vol portar a la pràctica. S’hauran de redactar els criteris per avaluar la implementació de les prioritats. Les preguntes que hi ha en l’Índex poden ser útils com a base per a aquests criteris, que s’haurien de redactar a partir dels indicadors que representen àrees de preocupació concreta i que es poden complementar amb les preguntes dels indicadors de la mateixa dimensió o d’altres, ja que d’aquesta manera es donaria suport a la millora en l’àrea que s’ha seleccionat.

Els equips haurien d’examinar les prioritats del pla, considerar fins a quin punt contribueixen a desenvolupar una escola inclusiva i fer les adaptacions necessàries. Per exemple, hi pot haver centres que hagin d’analitzar la manera d’implementar les prioritats que han sorgit d’una visita de la inspecció. A vegades, resulta difícil canviar una prioritat de tal manera que porti a una situació d’inclusió més gran. En aquells centres que han introduït més recursos per ajudar l’alumnat a superar objectius concrets, el professorat pot tenir ganes de comprovar si es poden equiparar a les oportunitats dels alumnes sense aquesta ajuda addicional.

Utilitzar l'Índex per reflexionar sobre les pràctiques d'uns i d'altres

pujar

Index for inclusion © World copyright CSIE Ltd 2002 - ISBN: 84-88795-80-7
Introducció del marc de treball de l’Índex en el pla de millora del centre Introducció de les prioritats de millora en el pla de millora del centre