1. ¿ Què es la Fisioteràpia?

La Fisioteràpia es etimológicament, "l´art de curar utilitzant totes les técniques del moviment". Integra un conjunt de teràpies que utilitzan diversos agents físics que es complementan entre sí segons l´afecció a tractar.

La Fisioteràpia en els darrers anys ha ampliat considerablement el seu camp d´acció diferenciant els següents àmbits d´actuació:

Geriatria, ortopèdia, traumatologia, alteracions del raquis, dolor crónic, neurologia, pediaria, medicina esportiva,orofacial,ginecologia i obstretícia,incontinència urinaria i fecal,pneumologia, cardiologia, balneoteràpia i hidroteràpia, veterinaria,teràpies complementàries, teràpia manual i osteopatía.

La Fisioteràpia constitueix una professió autónoma i amb identitat pròpia dins l´àmbit sanitari i educatiu; el seu objectiu és preservar, restablir i augmentar el nivell de salut i benestar de les persones i actuar de manera global en la prevenció, la promoció, el manteniment i la recuperació de la funcionalitat mitjançant qualsevol dels mitjans manuals, físics i químics al seu abast.

2. Àmbit educatiu de la fisioteràpia.

La fisioteràpia a l´àmbit educatiu estaria inclosa dins de l´àmbit d´actuació de la pediatria, donant un tipus d´atenció fisioterapèutica que es porta a terme amb l´alumnat amb dèficit motriu escolaritzat en els centres docents de Catalunya.

Aquesta intervenció té per objectiu millorar la qualitat de vida de l´alumnat amb disminució motriu, objectiu que preveu l´accès al currículum escolar de la forma més normalitzada possible, l´habilitació del seu entorn, el control postural en diferents àmbits de treball al centre i l átenció fisioteraèutica directa i específica en funció de les seves necessitats.

-¿Què es la fisioteràpia?-. - Tipus d´atenció fisioterapéutica-. -Funcions del fisioterapèuta-. -Blocs d´alumnat-. - Horari d´atenció-.

- Portada-