TIPUS D´ATENCIÓ FISIOTERAPÈUTICA A L´ESCOLA: DIRECTA I INDIRECTA

El tipus d´atenció fisioterapèutica, sigui directa i/o indirecta, es decideix segons la valoració motriu obtinguda a partir de l´observació directa de les seves habilitats motrius i característiques músculo-esquelètiques, de les dades obtingudes de proves estandaritzades, el diagnòstic mèdic, de la proposta educativa per part del autor i de necessitats plantejades per la família.

TIPUS D´ATENCIÓ

Podem considerar que l´atenció directa es el conjunt d´estratègies fisioterapèutiques i pedagògiques que el fisioterapeuta dirigeix directament a l´alumne/a amb discapacitat motriu amb la finalitat d´aconseguir els objectius pautats en la programació de fisioteràpia adreçats a afavorir al màxim les seves capacitats.

Com a actuació d´atenció directa consideraríem les següents:

1. valoració motriu, obtinguda a partir de l´observació directe de les habilitats motrius. S´inclouen també aspectes motrius relacionats amb l´alimentació.
  2. Observació de les caracteristiques de l´entorn: característiques arquitectòniques de l`edifici, del mobiliari dels diferents espais i del material que ha d´utilitzar per a realitzar les tasques curriculars corresponents al seu nivell educatiu.
  3. Dins de les actuacions programades per a cada alumne/a en concret, es poden considerar com a atenció directa:

l`atenció indirecta és la que es realitza en absència de l´alumne/a tot i que incideix directament en ell.

les tasques incloses en l´atenció indirecta són:

1. Assessorament/orientació als mestres tutors sobre la situació motriu de l´alumne/a per aprofitar els seus moviments funcionals per tal de donar més independència a l´alumne/a de cara a les activitats realitzades dins i fora de l´aula.
  2. Coordinació amb altres professionals del centre i dels EAP, per tal de posar en comú els objectius de treball i unificar els criteris d´intervenció.
  3. Treball amb families.
  4. Coordinació amb altres professionals externs al centre: ortopedes, neuropediatres, UTAC...
  5. Seguiment de l´alumnat que no rep atenció directa específica.

-¿Què és la fisioteràpia?-. - Tipus d¨atenció fisioterapèutica-. - Funcions del fisioterapèuta-

- blocs d´alumnat-. -Horari d´atenció-. - Portada-