TIPUS D´ATENCIÓ FISIOTERAPÈUTICA A L´ESCOLA: DIRECTA I INDIRECTA
El tipus d´atenció fisioterapèutica, sigui directa i/o indirecta,
es decideix segons la valoració motriu obtinguda a partir de l´observació
directa de les seves habilitats motrius i característiques
músculo-esquelètiques, de les dades obtingudes de proves estandaritzades, el
diagnòstic mèdic, de la proposta educativa per part del autor i de necessitats
plantejades per la família.
TIPUS D´ATENCIÓ
Podem considerar que l´atenció directa es el conjunt d´estratègies
fisioterapèutiques i pedagògiques que el fisioterapeuta dirigeix directament a
l´alumne/a amb discapacitat motriu amb la finalitat d´aconseguir els objectius
pautats en la programació de fisioteràpia adreçats a afavorir al màxim les seves
capacitats.
Com a actuació d´atenció directa consideraríem les següents:
- valoració motriu, obtinguda a partir de l´observació directe de les
habilitats motrius. S´inclouen també aspectes motrius relacionats amb
l´alimentació.
- Observació de les caracteristiques de l´entorn: característiques
arquitectòniques de l`edifici, del mobiliari dels diferents espais i del
material que ha d´utilitzar per a realitzar les tasques curriculars
corresponents al seu nivell educatiu.
- Dins de les actuacions programades per a cada alumne/a en concret, es
poden considerar com a atenció directa:
- Atenció específica: individual o en grup, en context específic o
significatiu.
- Disseny i/o confecció d´adaptacions.
- Donar atenció específica a l´alumnat amb trastorns motrius i/o posicions
asimètriques en els diferents sistemes de posicionament: falques, plans,
bipedestadors,...
- Valorar els tipus d`ajuts tècnics.
l`atenció indirecta és la que es realitza en absència de l´alumne/a tot i que
incideix directament en ell.
les tasques incloses en l´atenció indirecta són:
- Assessorament/orientació als mestres tutors sobre la situació motriu de
l´alumne/a per aprofitar els seus moviments funcionals per tal de donar més
independència a l´alumne/a de cara a les activitats realitzades dins i fora
de l´aula.
- Coordinació amb altres professionals del centre i dels EAP, per tal de posar
en comú els objectius de treball i unificar els criteris d´intervenció.
- Treball amb families.
- Coordinació amb altres professionals externs al centre: ortopedes, neuropediatres,
UTAC...
- Seguiment de l´alumnat que no rep atenció directa específica.
-¿Què és la fisioteràpia?-. - Tipus d¨atenció fisioterapèutica-. - Funcions del fisioterapèuta-
- blocs d´alumnat-. -Horari d´atenció-. - Portada-