Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2002-2003
Memòria del treball en format AcroRead |
Pàgina web |
Títol: | Instruments d’avaluació de les competències bàsiques a l’inici de l’ESO |
Autoria: | Joan Gracia Osuna |
Modalitat: | A |
Característiques: | Instrument
IACoBà que consta de 6 proves per avaluar 83 Competències
Bàsiques, amb un total de 332 exercicis.
Construït en format pàgina web que permet avaluar individual i col·lectivament als alumnes de final de la Primària o inici de la Secundària. Amb una base de dades adjunta per a la correcció i la valoració dels resultats. Amb informes dels resultats, pel centre i per la família, en format PDF (guardar, imprimir, etc.). Memòria del treball i tres annexos Guions, Proves i Manual per al professorat. |
Orientació del treball: | Creació i contrastació amb dues mostres d’un Instrument per a l’Avaluació de les Competències Bàsiques de l’alumnat que iniciarà l’ESO, bé en el moment de finalitzar el 6è de Primària o bé en el moment que comença la Secundària. Els alumnes realitzen les proves directament a la pàgina web i els professors reben els informes amb les dades ja elaborades de cada alumne i un informe per a la família. |
Temes i/o Identificadors: | Competències Bàsiques, avaluació de competències, detecció de necessitats educatives, elaboració de respostes educatives adaptades, millora del procés d’ensenyament i aprenentatge, |
Nivell: | El producte de la recerca realitzada i les proves elaborades van adreçades als professors i professionals que intervenen en l’elaboració d’informació per a la transició de Primària a Secundària i aquells altres que intervenen en l’atenció dels alumnes a l’inici de l’ESO. |
Resum: | L’Instrument
d'Avaluació de Competències Bàsiques (IACoBà)
consta de 6 proves que s’han construït amb les 83 competències
seleccionades com a les més idònies per representar als 5
àmbits que engloben totes les Competències Bàsiques,
proposades per l’Equip Tècnic de la SECCIÓ VII de la CONFERÈNCIA
NACIONAL D’EDUCACIÓ i contingudes al seu document sobre CONCLUSIONS
I PROPOSTES.
Proves que avaluen les competències esmentades mitjançant grups de 4 exercicis per a cada competència, sumant un total de 332 exercicis. D’acord amb aquestes tres modalitats d’avaluació (A, B i C), les 83 competències seleccionades i els 332 exercicis elaborats, es distribueixen de la manera següent: Avaluació de coneixements
instrumentals i habilitats cognitives:
Avaluació d’habilitats
socials i personals, actituds i valors:
Autoavaluació d’habilitats
socials i personals, actituds i valors:
|