Inici

Va de problemes
Realització de l'activitat

• Nivell: 2n de Cicle Inicial de Primària
  • Agrupaments: De 3 en 3.

• Material: Càmera digital, Material divers ( gomes, bolígrafs, taps, pots....), Material informàtic ( ordinador: processador de textos Word -per fer bafarades, text..-, impressora)

Hem fet grups de tres alumnes i cada grup s’ha pensat un problema que podria dirigir un altre grup i l’hem realitzat a nivell manipulatiu.

Consideracions que hem de tingut en compte i que ens han ajudat a crear el problema:

• Operació que volem que es faci (suma o resta).

• Material que volem utilitzar.

Un cop hem decidit aquest dos punts hem anat a preparar el problema.

Cada nen/a ha de pensar quina part de les instruccions ha de dir i fer i consensuar-ho:

• El 1r presenta la situació.

• El 2n efectúa l’operació    (li dono, li regalo, li agafo, li cau...).

• El 3r pregunta el què es vol saber

He portat de casa meva aquests 10 tubs; li agafo aquests 4 tubs; quants tubs li queden?Un cop han parlat amb la mestra passem a treballar amb la càmera digital fotografiant cada part del problema.

Cada alumne/a farà una fotografia d’una part determinada tinguent en compte una sèrie de referències (la persona que fotografiem ha de quedar centrada , amb els ulls oberts...i  s’ha de poder veure el material)

La càmera digital ens permet observar abans de guardar. Si la fotografia que hem fet és correcta, ben enquadrada, si es veu bé el material del qual estem parlant, si la persona que surt a la fotografia ha quedat ben enfocada, amb els ulls oberts.... Si és així la guardem.

Un altre dia passem les fotografies a l’ordinador i amb el programa Word  treballem les bafarades i el text que ja hem preparat anteriorment.

Ens intercanviem els problemes i els intentem resoldre efectuant l’operació i escrivint la resposta i en parlem a classe.

Fem un llibret amb tots els problemes que hem creat que ens servirà de referència pel racó dels problemes.