ERTIS, Espai de Recursos per al Treball Interdisciplinari a la Secundària
 
 
 
 
Jurjo Torres i el currículum integrat
Globalización e interdisciplinariedad: el currículum integrado.        Clica sobre per veure les dades bibliogràfiques  

El professor Jurjo Torres fa una aportació al debat molt lúcida i constructiva. Tant en el llibre que ressenyem aquí com en d'altres escrits que consten en la bibliografia fa una anàlisi clara i unes propostes agosarades, però concretes.

Qualsevol projecte curricular es pot organitzar de molt diverses formes, inclosa per descomptat la clàssica per àrees o assignatures.En qualsevol cas, sigui quina sigui l'opció, cal sempre una reflexió prèvia sobre les seves motivacions i les se ves conseqüències. Torres fa una excel·lent anàlisi del rerefons ideològic, filosòfic, científic i professional que hi amagat sota els discursos i pràctiques d'organització del procés d'aprenentatge basat en assignatura i presenta alternatives que es poden oferir a aquest model dominant que ell titlla de lineal-disciplinar. Conceptes freqüents en el debat pedagògic com poden ser globalització, interdisciplinarietat, currículum integrat, temes transversals, treballs per projectes i altres propostes que han anat apareixent en escena al llarg del segle XX, són aportacions essencials.

Properament en aquesta mateixa pàgina hi trobareu més ressenyes i referències exhaustives.