El professor Jurjo Torres fa una aportació al debat molt lúcida
i constructiva. Tant en el llibre que ressenyem aquí com en d'altres escrits
que consten en la bibliografia fa una anàlisi clara i unes propostes agosarades,
però concretes. Qualsevol projecte curricular es pot organitzar de
molt diverses formes, inclosa per descomptat la clàssica per àrees
o assignatures.En qualsevol cas, sigui quina sigui l'opció, cal sempre
una reflexió prèvia sobre les seves motivacions i les se ves conseqüències.
Torres fa una excel·lent anàlisi del rerefons ideològic,
filosòfic, científic i professional que hi amagat sota els discursos
i pràctiques d'organització del procés d'aprenentatge basat
en assignatura i presenta alternatives que es poden oferir a aquest model dominant
que ell titlla de lineal-disciplinar. Conceptes freqüents en el debat pedagògic
com poden ser globalització, interdisciplinarietat, currículum integrat,
temes transversals, treballs per projectes i altres propostes que han anat apareixent
en escena al llarg del segle XX, són aportacions essencials. Properament
en aquesta mateixa pàgina hi trobareu més ressenyes i referències
exhaustives. |