TAPIS DE LA CREACIÓ. Catedral de Girona.

Catalogació

Anàlisi material Descripció Composició i estructura Context Síntesi links
Sintesi________________________________________________________

 Idea general:
Representació medieval de la cosmologia cristiana sobre la creació del Univers basat en el text sagrat de la Bíblia. Deu/Crist presideix aquesta representació i la seva obra (mon atemporal), i també als marges, es representa el mesos de l’any, (el mon temporal) i les seves tasques agrícoles.

Desenvolupament
:
El tapís de la Creació representa tot un programa iconogràfic explicatiu sobre la creació del món, mitjançant tot els recursos pictòrics que utilitzaven els artistes del romànic.
La expressió hieràtica de les figures, la falta de perspectiva, les figures planes, ... son presents dintre del conjunt brodat amb punt de cadeneta de fils de llana de colors vius, amb predomini de vermells, blancs, verds i grocs, sense barreges tonals. Les formes queden delimitades per línies gruixudes com es produeix a la pintura del romànic.

Conclusió:
Ens trobem davant d’una de les obres medievals de l’Art Romànic més importants, un Unicum, tan per la seva qualitat artística com per la seva tècnica, el brodat, no gaire freqüent que ens ha arribat fins als nostres dies.
L’obra forma part d’una síntesi entre l’art i la religiositat cristiana del Romànic, vinculats de manera total, donant testimoni de les vivències de la època, del seu coneixement sobre el univers i la seva vinculació a Déu.