Torna a Jocs amb xapes

Desenvolupament del joc:

  1. Es concreta un ordre de tir. Després cadascú ha de posar la seva xapa a la línia de sortida.
  2. Al primer tir s'ha d'intentar que la xapa caigui exactament a la casella marcada amb el número 1. Qui ho aconsegueixes guanya un nou torn i des de la casella 1 tira cap a la 2.
  3. Si no s'arriba a cap casella, no passa res, es perd el torn i, quan a la persona li torni a tocar, tirarà des d'allà on s'havia quedat.
  4. Pot passar que la xapa xoqui amb la d'un altre jugador, llavors el jugador agafa la seva xapa i la deixa directament a la propera casella on hi havia d'anar (sempre i quan no sigui la marcada amb un 9).
  5. Quan la xapa d'un jugador xoqui amb la teva, no podràs continuar avançant. Al teu proper torn hauràs d'anar cap enrera fins la darrera casella on has estat (i potser per aconseguir-ho t'hi estaràs més d'un torn).
  6. La casella nou està envoltada de perills. Si els jugadors cauen dins d'una de les caselles marcades amb una calavera perden tres torns. Només es salven si la seva xapa està tocant una de les línies que separa les calaveres.
  7. Un cop s'ha aconseguit arribar a la casella nou, s'ha de tornar a fer el camí enrera, seguint les mateixes normes, fins la línia de sortida passant altre cop per tots els números.
  8. Qualsevol xapa que aconsegueix tornar a la línia de sortida, es transforma en una "xapa verí".
  9. Si una "xapa verí" toca una altra xapa, la que ha estat tocada surt del joc.
  10. La "xapa verí" no perd torn si cau a les caselles calavera.
  11. Guanya l'última xapa que queda jugant.

Origen: Estats Units (carrers de Nova York)

Material: Xapes i guix

Nombre de participants: entre 2 i 6.

Situació inicial: Es dibuixa a terra el gràfic de la fotografia. El quadrat ha de ser d'uns dos metres de costat. A uns 4 metres es dibuixa una línia de sortida.

Skelly