El Joc de l'Aranya
Observacions És un joc força senzill i ràpid i la seva estratègia no és gaire costosa de trobar.
Material:  Paper quadriculat i llapis.
Acció/Objectiu:  El joc consisteix en anar des d’un vèrtex d’un rectangle fins al vèrtex oposat fent un moviment ascendent com una aranya que puja a un racó del sostre d’una habitació. Qui arriba primer guanya.
Regles:
Per iniciar el joc s’ha de dibuixar un rectangle. Cada jugador dibuixarà un dels costats. No convé que passi de 15 quadrets.
  • El joc es comença al quadret inferior esquerra. El primer jugador posarà la seva marca ( X ).

Tauler de joc

  • El segon jugador posarà la seva marca (O) seguin un moviment que no impliqui retrocés. Per tant té tres opcions:
    • al quadret immediatament superior (A).
    • al quadret immediat de la dreta (C).
    • al quadret immediatament situat en diagonal a dalt i a la dreta (B).

    Jugades possibles

     

  • Continuen tirant els dos jugadors seguint aquestes normes.
  • Guanya el jugador que arriba al vèrtex oposat diagonalment al de sortida.

 

Practica el joc

Si vols pots practicar el joc pitjant l'aranya

Jugar a l'aranya

Estudi de l'estratègia:

Estudia cada partida i digues qui la guanyarà i com.

Problema 1

Problema 2

Problema 3

Solució del joc

Si no has trobat l'estratègia la pots descobrir pitjant l'aranya

Estratègia de l'Aranya


El Joc de les Dues Piles
Observacions És un altre joc ràpid i senzill. Es pot fer molt variat canviant la quantitat de fitxes inicials de cada pila. Per no allargar la partida i simplificar l'estudi és recomanable no passar de 10 fitxes per pila.
Material:  20 fitxes
Acció/Objectiu:  Els jugadors agafen fitxes alternativament. Guanya el que deixa la taula buida.
Regles:
  • Hi ha dues piles amb fitxes. La quantitat inicial de cada pila no té perquè ser igual.
  • Cada jugador pot retirar, al seu torn, 1 fitxa d'una de les piles o bé una fitxa de cada pila..
  • Guanya qui "deixa la taula neta" (qui agafa l’última o últimes fitxes).
Practica el joc

Si vols pots practicar el joc pitjant sobre el jugador

Jugar a les 2 piles
Estudi de l'estratègia: Encara que inicialment no ho sembli aquest joc és exactament igual que el joc de l'aranya.

En tot cas pots començar estudiant casos senzills: una pila amb 0 fitxes i l'altra amb 1, 2 ,3, etc.; després una pila amb una fitxa i l'altra amb 1, 2, 3, etc. i continuar aquest mètode.

Solució del joc

Si no has trobat l'estratègia general del joc pitja sobre el jugador

Estratègia del Joc