Nou Alumnat. Nous recursos
Resum recerca Calculadora Novetats
Correu W.Q. Q.V. Blogs
Traductors Cercadors Diccionaris Corrector Web Professorat Web IES Portals Recomanats INICI

Espai Web que recopila materials matemātics i recursos que poden ser d'utilitat per a treballar amb alumnat nouvingut.

Recull d'exercicis <Problemes><Geometria><Curiositats matemātiques><Cālcul>

Espais analitzats:

Nou Alumnat, Nous recurs Matemà-Tics de Ricardo Ortega
Autor J.Ricardo Ortega Abarca
Títol Nou Alumnat, Nous recursos Matemà-Tics
Adreça web http://www.xtec.es/~jortega3
Nivell Educatiu Cicle Superior de Primària, 1r i 2n Cicle d'ESO (activitats seleccionades per a treballar amb alumnat nouvingut)
Contingut

Recull d'activitats i recursos matemàtics desenvolupats per docents de l'àrea de matemàtiques, que poden ser útils al treballar amb alumnat nouvingut, ja sigui des de l'aula d'acollida o des de l'aula ordinària.

Els continguts estan seleccionats atenen a les característiques generals de l'alumnat nouvingut, d'aquí que es presentin en termes generals activitats molt bàsiques.

Estructura i interactivitat L'estructura de la web permet el treball interdisciplinari. Aborda també enllaços a Webquest, Quaderns Virtuals i Blogs de matemàtiques.

Estructura web

A la part superior hi ha la botonera principal on apareixen els recursos de suport: traductors, diccionaris, corrector, cercador. Els altres enllaços d'aquesta botonera ens porta a llocs més específics de l'àrea matemàtica.

A sota d'aquesta botonera hi ha la zona de treball, agrupant els continguts en quatre blocs de treball: problemes, geometria, curiositats i càlcul.

A sota d'aquests quatre blocs es troba la informació específica del tema triat. Finalment a la part inferior i a totes les planes apareixen un conjunt de recursos de suport: recursos bàsics(matemàtics, bàsics(nivell de continguts molt elementals), útil. La part inferior permet anar als portals i adreces web força utilitzades pels docents: Xtec, Edu365, Zona Clic, Escola Oberta o WebClip.

Navegabilitat La idea és simple: clicant sobre la imatge o sobre el link s'arriba a la informació que s'indica.
Disseny i ergonomia

La Web està dissenyada de manera que es repeteixi la mateixa interfície a totes les planes. L'única part estructural que varia és la pàgina inicial que presenta en la zona central 10 enllaços (espais analitzats) de professorat de matemàtiques.

Impressió personal El fet de figurar en aquest anàlisi és per aclarir els detalls de funcionament als possibles visitants, en cap moment pretenc comparar-la amb la categoria de les altres 9 Webs seleccionades.
Renovació Es renovarà trimestralment a partir de setembre de 2007.
Lo més destacat Considero que aquesta idea de recopilar materials de l'àrea de matemàtiques que puguin servir a docents i a l'alumnat nouvingut, atén a una necessitat constatada pel professorat.
Observacions La compaginació de recursos de l'àrea de llengua amb els recursos de l'àrea matemàtica por ser un gran ajut per a l'alumnat desconeixedor del català i castellà (fet que es produeix en molt centres, sobretot durant el primer trimestre de curs).

link2

RECURSOS MATEMĀTICS: Zona Clic Primària Zona Clic Secundària Exercicis de reforį 1r ESO Generador d'exercicis
BĀSIC: Operacions Figures planes S.m.d. Problemes
ÚTIL: LIC Acollida.net Wikipedia Canvis d'unitats