|
L'objectiu
d'aquesta pràctica és donar una estructura al
lloc web a través de la creació de categories de
cursos.
|
|
|
 |
Moodle
va ser creat, i
és desenvolupat encara ara, com un entorn virtual
d'ensenyament
i aprenentatge. Per això en Martin Dougiamas, el seu
creador,
l'organitza al voltant del que s'anomenen cursos.
Un curs es
caracteritza per
tenir un espai propi i separat dels altres, per tenir un professorat
assignat i, encara que en un principi no és necessari, per
tenir-hi uns estudiants inscrits. Hi ha cursos de diferents
tipus: els normals estan destinats a l'ensenyament, però
també podem crear cursos sense estudiants i que
podrien
destinar-se a facilitar la comunicació del professorat entre
sí o amb altres integrants de la comunitat escolar (pares i
mares, associacions d'estudiants, etc); és a dir,
funcionarien
com una mena d'intranet.
En conseqüència un lloc web que funciona amb Moodle
té diferents cursos que es poden incloure en categories
per tal de facilitar-hi l'entrada . Aquesta
organització
del lloc és una idea important que cal tenir pensada quan
s'ha
de crear el lloc. Ens hem de plantejar quins cursos hi posarem, si
poden agrupar-se en categories (com ara cursos
d'informàtica, de
GES, de comunicació interna, etc). Aleshores creem les
categories i, un cop les tenim, crearem dins de cadascuna d'elles els
cursos.
En cas que ho vegem necessari també podrem crear subcategories de
cursos; per exemple podem tenir una categoria anomenada informàtica
i dins d'ella dues subcategories: ofimàtica
i tractament de la
imatge. |
|
|
|
|
|
Desenvolupament
de la pràctica |
|
|
|
Pràctica
1. Creació d'una categoria de cursos
- Amb privilegis
d'administrador anem al menú d'administració del
lloc i cliquem sobre l'opció Cursos

- Se'ns
obrirà una pàgina anomenada Categories de cursos
des d'on podem gestionar tot el que fa referència a
l'estructura de categories, subcategories i cursos del lloc

- Observeu
que hi ha, o hi haurà, el llistat de les diferents categories de cursos,
el nombre de cursos que conté (sota cursos), els botons
d'edició
per ocultar-la, esborrar-la o fer-la pujar o baixar dins la llista i,
finalment la casella Mou
categoria a des d'on es poden classificar i reordenar.
- També
hi ha el botó per afegir categories noves

- Escrivim
el nom, per exemple Matemàtiques,
a la casella esquerra i
premem el botó Afegeix
una nova categoria. A la
següent pantalla se'ns informa que s'ha afegit i ja ens
apareixerà llistada

- Ara,
un cop creada podem afegir-li cursos de dues maneres:
- fent
clic sobre
el botó Afegeix un nou curs que hi ha a la part inferior de
la pàgina,
- o
bé fent clic sobre el nom de la
categoria i, en la següent pàgina on apareixeran
llistats els cursos d'aquesta categoria (si en té algun)
fent clic al botó Afegeix un nou curs.
|
|
|
|
|
|
Pràctica
2. Creació d'una subcategoria de cursos
- Necessitem
tenir creada, com a mínim la categoria de la que
"penjarà" la subcategoria. El procés
comença per la creació d'una categoria nova, que
podem anomenar, per exemple Primer
curs . Repetim, doncs, els passos de
la pràctica 1 fins a veure llista aquesta nova categoria

Observeu que el nom no
està sagnat i que comença a la mateixa
distància de l'esquerra que les altres categories
- Ara anem
a la part dreta de la pantalla, sota
l'encapçalament Mou
categoria a i despleguem les
opcions.
- La
primera és Dalt, l'opció de les categories.
Però també hi apareixen els noms de totes les
categories que hem definit,així que triem el nom de la que
volem que depengui, Matemàtiques
en el nostre exemple:

- En
la següent pantalla ens torna a aparèixer el nom Primer curs
a la llista de categories, però ara fixeu-vos
que està sagnat a la dreta i que al desplegable Mou a
categoria hi apareix el nom de la categoria Matemàtiques.
Tot plegat significa que Primer
curs és una subcategoria de Matemàtiques.

|
|
|
|
|
|
És
important una bona organització dels cursos en categories i
subcategories per facilitar als estudiants la cerca dels curs on estan
inscrits.
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|