ACTIVITATS

Les activitats estan inspirades en tècniques creatives analògiques (circep, lliscament semàntic progressiu), dissenyades amb l'objectiu de desenvolupar en l'alumnat la capacitat de pensar sonorament i exercitar l'expressió a través del codi musical
Dividim les activitats en TRES UNITATS i es suggereix una temporització en funció de l'experiència però no pot ser universal perquè el temps que necessita cada subjecte per arribar assolir cada unitat és diferent , per aquest motiu es donen varies propostes per cada unitat. I és el professor qui ha d'adaptar el temps que dedica a cada una d'elles. Les fitxes (activitats ) s'ordenen en tres unitats a)-ESCOLTAR b)- PENSAR c)-CREAR. Adaptarem tècniques creatives per incentivar situacions que estimulin la creativitat.

ESCOLTART PENSAR CREAR
AR
NPEPESAR

1.-Activitats encaminades a percebre el medi interioritzar-lo per poder utilitzar-lo en un moment donat.
Serveixen per percebre tota la varietat sonora però en aquestes l'individu no transforma ni recrea. Son plataforma.

La tècnica anomenada Circep utilitza l'analogia, projecta l'abstracte conegut sobre un camp inexplorat. En el nostre cas projectarem un sentiment (l'abstracte) sobre una expressió sonora (codi musical)

2.- Activitats encaminades a adquirir capacitat productiva.Que el subjecte arribi a dominar regles i processos de ideació.

3- Activitats d'expressivitat espontània. Transformació de la informació sense cap regla.

1.-.Activitats de l´àrea d´informació figurativa e icònica:
Estimulació sensorial:
. estímuls gràfics / estímuls olfacte
(tot estímul sensorial que contribueixi a configurar "imatges" mentals).
.Sons-imatges-històries gràfiques.
(Conjugar: ideació i domini de la tècnica en una realització nova creix el valor
creatiu.)

Utilitzarem la tècnica de "lliscament semàntic progressiu" buscant conceptes analògics a partir d'unitats semàntiques elementals.

2.-Activitats semàntiques:
Operacions amb el significat de paraules, expressions o relats.

3.-Activitat de tipus simbòlic.
Abstreure de la realitat aspectes i explicar-los mitjançant llenguatge musical.

4.-Activitats que indueixin a exercitar un nivell innovador(Afegir, suprimir, modificar, alterar, millorar la producció valuosa, potenciant els factors d´originalitat, productivitat, inventiva.
*Incitar al canvi, a la investigació de variables que canviïn el sentiments que
inspira una determinada melodia.

1.-. Activitats que ajudin a organitzar el pensament sonor amb finalitat expressiva.

ACTIVITATS D'AVALUACIÓ

Incloses dins l'activitat diària funcionen com fase reguladora del procés. Per observar si s'aconsegueixen els objectius proposats.
- Avaluació dels procediments seguits en la realització dels exercicis individuals utilitzant l'eina informàtica. Enregistrament en un disquet.
- Mitjançat la valoració del treball individual de l'alumne en el seu registre de reflexió diària. Estimació del valor global de la persona i el desenvolupament de les seves capacitats per damunt del resultat o del producte puntual.
- Amb l'observació i el seguiment de cada alumne i alumna, s'avalua la seva participació a la classe i el progrés en les operacions mentals superiors. Millora en associació, imaginació, translació, inferència, síntesis, interpretació.

Criteris de baremació:

1.-Conceptes.. 20%
- Dossier amb anàlisi de la feina diària
- Adquisició de vocabulari i continguts concrets

2.-Procediments.. 40%
- Treball amb auriculars, atenció i concentració
- Maneig del programa, exploració de possibilitats,productivitat, fluïdesa
- Mètode de registre d'experiències
- Activitat diària d'elaboració a l'aula, participació i treball

3.-Actitud 20%
- Respecte per l'audició interna i col·lectiva
- Interès i atenció a l'aula.

4.-Producte creatiu 20%
- Cançó que transmet un sentiment
- Avaluar. Originalitat i flexibilitat
- Cançó final correcta morfològicament.
- Interès en la elaboració i recerca d'alternatives