CONTINGUTS

a) PROCEDIMENTALS : es poden classificar en tres grans grups: de percepció d'expressió i d'anàlisi.

De percepció:

S'ocupen de desenvolupar l'obtenció d'informació musical a través de la percepció auditiva, visual i sensorial tàctil. Aquests continguts es poden dividir en tres grans grups: observació, classificació i manipulació.

1.- Audició del so expressat amb una determinada grafia del llenguatge musical
2.- Observació visual de la grafia dels sons formant diferents línees melòdiques
3.- Observació visual de la grafia de sons formant formules harmòniques suspensives i conclusives
4.- Observació visual de la grafia de sons de ritmes regulars
5.- Observació visual de la grafia de sons de ritmes irregulars
6.- Observació visual de la grafia de sons de sons a temps i contratemps
7.- Classificació per escrit de les diferents observacions.
8.- Manipulació mitjançant l'ordinador de diferents tipus de melodia
9 - Manipulació mitjançant l'ordinador de diferents tipus de frase melòdica
10-Manipulació mitjançant l'ordinador de diferents tipus de frase rítmica.
11-Manipulació mitjançant l'ordinador de diferents ritmes.
12-Manipulació mitjançant l'ordinador de diferents timbres

D'expressió

De tipus expressiu o d'exercitació que exigeixen del subjecte una resposta activa, espontània, transformadora del material musical.
Els subjectes tenen llibertat per transformar i comunicar la seva visió personal
S'ocupen de donar sortida a les informacions obtingudes de les percepcions fent que siguin utilitzades en els processos d'expressió i comunicació musical.
El podem dividir en : expressió, acompanyament, improvisació i creació. Aquest crèdit es centra en el treball de la creació.
El treball previ d'experimentació, vivència, i comprensió dels procediments anteriors és el que es dur a terme en les hores de crèdit comú, en què es potencien situacions d'expressió, acompanyament e improvisació.
L'objectiu és desenvolupar creacions que vagin lligades a sentiments. És a dir ús intel·ligent del llenguatge musical manipulat amb una intenció expressiva de sentiments.
13.-Creació de frases melòdiques lligades a l'expressió d'un determinat sentiment.

D'Anàlisi

Si bé es troben estretament lligats als de percepció i expressió és convenient separar-los per potenciar de manera específica els processos que aquests comporten.
Es divideixen en anàlisi, representació, descodificació i valoració.
14.-Anàlisi de les característiques emocionals de les diferents fórmules harmòniques.
15.-Anàlisi formal de diferents frases musicals
16.-Anàlisi de les diferents experiències d'observació i creació.
17.-Representació plàstica o per escrita de les vivències que puguin suggerir el desenvolupament de l'activitat musical.
18.-Descodificació del llenguatge musical convencional.
19.-Valoració de cada una de les activitats creatives realitzades.
21.-Valoració de les creacions d'altri.

b) Fets, conceptes i sistemes conceptuals

22.-La frase musical (insípids: anacrúsic, acèfal, tètic.Cadences: conclusives i suspensives.Forma)
23.-Ritmes regulars en compàs simple a Temps binari
24.-Ritmes regulars en compàs simple a Contratemps binari
25.-Ritmes irregulars en compàs simple a Contratemps binari
26.-Línia melòdica (Un sol so,Graus conjunts,Graus disjunts.
27.-Acompanyament harmònic usant encadenaments de les fòrmules suspensives ( I-IV-II-V ; I-IV-V-VI) conclussives (VI-II-V-I; V- VI-IV-I )
28.-Consonància i Dissonància.

c) Valors, normes i actituds

29.- Consciència de la forma del discurs melòdic.
30- Constatació de la importància dels elements melòdics, rítmics i harmònics en la percepció del missatge sonor.
31.- Actitud crítica davant diferents creacions.
32.- Esperit crític davant les pròpies experiències creatives.
33- Gaudi amb la comunicació que s'estableix entre els companys quan s'escolta una creació musical.
34-Constatació de la utilitat del coneixement del codi musical convencional.
35.-Hàbit d'escoltar la creació de la resta dels companys i companyes.