Agraïments

Vagi el meu primer agraïment dirigit a aquelles persones de l'administració educativa que han confiat en la proposta de recerca presentada i les seves potencials aplicacions per a la millora del sistema educatiu català, tan als tècnics del Servei d'Innovació i Recerca Educativa (SIRE) com als responsables de la Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent (SGFPiPD) de la Direcció General d'innovació Educativa (DGIE).

D'altra banda vull agraïr l'ajut rebut des dels Serveis Territorials d'Educació a les Terres de l'Ebre que m'han animat a tirar endavant aquesta proposta de treball. Tan des de les successives direccions d'aquests serveis, com des de la inspecció educativa o els serveis educatius, el suport ha estat permanent i en tot moment he pogut comptar amb el seu valuòs consell i assessorament. Gràcies Xavier, Pepín, Marian, Valero, Imma, Joseps/es..., tècnics de planta 2, Núria, Joaquim, Montse..., xiques d'administració de baix, Neus, Hermínia, Vicky,... xiques d'administració de dalt, Ceci, Alma, Elisensa, ...Luis, Ricard, Cinta, Albert,...gent del CRP, de l'EAP, del LIC, en fi a tots i totes!!!

Des del primer moment que vaig iniciar aquest camí personal de recerca mitjançant el Programa de Doctorat Interuniversitari en Tecnologia Educativa he tingut he gaudit de la confiança, l'impuls i la inspiració constant de la Dra. Mercé Gisbert. Ella ha estat la meva guia en aquesta exploració i ha estat un privilegi que hagi acceptat supervisar i tutoritzar el treball d'investigació. Gràcies Mercé per incloure'm com una petita senyal en la teu espai-temps particular del Mundo Mundial !

També vull agraïr l'interés mostrat pel projecte per part del Sr. Jesús Auré, Representant Territorial l'Esport a les Terres de l'Ebre, així com l'ajuda i la col·laboració permament del Sr. Axel Müller, Director del Centre de Tecnificació Esportiva de les Terres de l'Ebre (CTE TE). El futur institut d'educació secundària vinculat al CTE TE, és proposat en aquest treball com a centre experimental d'aplicació del projecte educatiu que es presenta i des del primer moment he pogut comptar amb el suport dels responsables del programa de Tecnificació Esportiva a les Terres de l'Ebre, tan des de l'Ajuntament d'Amposta com des de la Secretaria General de l'Esport. Gràcies també als components de l'Equip Impulsor del projecte, Axel Müller, Fidel Font, Ramon Sogues, Luis Cabello i Artur Tallada. Gràcies pel vostre esforç i per la vostra feina, però sobretot gràcies per creure en aquest projecte, pel vostre esperit esportiu i per la vostra qualitat humana. Junts ho aconseguirem, perquè Junts Fem Equip!

No puc tampoc oblidar als membres d'equips directius amb els quals m'he entrevistat per a la confecció dels estudis de cas. Gràcies a tots ells per la seva amabilitat i pel seu, sempre escàs, temps alhora de fer-me un forat a la seva agenda per atendre'm. A tot arreu he estat rebut amb cordialitat i interés per participar en la recerca. Haig d'agraïr la facilitat i diligència amb la qual se m'ha proporcionat documentació de centre per al seu anàlisi. Un cop més he pogut comprovar que arreu del país el sistema educatiu català compta amb centres educatius de primer nivell i professionals de l'educació compromesos amb la seva feina. Malgrat tot allò que darrerament venim escoltant pels mitjans de comunicació, i sent conscient dels grans reptes que tenim per endavant, no hauriem d'oblidar el potencial de qualitat de la xarxa de centres educatius públics de Catalunya.

Gràcies també ha persones, personalitats, que m'han il·luminat el camí amb les seves converses. En especial a Ferran Ruiz i Alfons Cornella, heu estat una font de mestratge i d'inspiració permanent. Gràcies a Miquel Àngel Prats per la seva amabilitat i confiança mostrada en la visita feta a la facultat d'educació Blanquerna de la URL. Gràcies a les moltes persones amb les quals he intercanviat correus electrònics i comentaris a través del meu bloc personal (http://mcanosan.blogspot.com) en aquests tres darrers anys. Gràcies al Boris Mir, a la Irene Martínez, al Ramon Barlam, a l'Anna Pérez ...a tota la gent amb la qual vaig compartir l'experiència, l'experiment, de la trobada Escoal 2008-2018 (http://escola2018.blogspot.com/), haig d'aprendre tantes coses de vosaltres! Gràcies al Xavier Suñé i als components del seminari SITA de l'ICE-URV (http://blocs.xtec.cat/sitaiceurv), Xavier ja saps: frikis forever! Gràcies també al megacrack Xavier Belanche per haver-me obert les portes del cel XHTML amb eXe-Learning, l'eina que m'ha permés redactar aquest treball.

I gràcies als excel·lents companys i amics de professió que han escoltat en to de confidència, i confessió, les meves dèries permanentment. Gràcies Joan Vicent, Xavi, Rosa, Alfred, Ximo i Carles, amb vosaltres no hi ha repte educatiu impossible d'aconseguir. Però sobretot gràcies a l'Artur, el meu camarada hobbit d'aventures. Diuen que els hobbits mai mengen ni caminen sols. Amb l'Artur he compartit taula i camí, carretera i manta, somnis i penalitats. Amb l'Artur sempre he tingut una mà amiga a la qual agarrar-me. Amb ell aniria fins a les portes de Mordor sense dubtar-ho ni un moment. Te dec un sac de lembas!

Per últim haig d'agraïr l'enorme suport i paciència mostrada, infinita paciència, durant aquest el temps que ha durat aquest treball per les meves princeses elfes de Rivendel, Dolors, Miriram i Remei. Sou les meves àncores i les meves brúixoles. Sense vosaltres no hagués perseverat en el camí. Us estimo.