Matemàtiques

Montserrat Gelis Bosch

Professora de matemàtiques de l'Institut Montsacopa

Inici
Apunts digitals
Introducció a l'Àlgebra
Introducció a les Funcions
Funció de 1r grau
Transformació de funcions
Funció valor absolut
Funcions trigonomètriques
Recursos Educatius
Projectes

Dels nombres a les variables

Les activitats estan basades en l’observació de la regularitat, la relació entre nombres, la deducció de l’expressió, la generalització i la comprovació.

Cercant fórmules

Partint de fórmules geomètriques aquesta unitat conté un seguit d’activitats interactives destinades a la traducció del llenguatge natural al llenguatge algebraic.

Calculem amb símbols

La primera part d’aquesta unitat consta de dues activitats en les quals l’alumne/a ha d’obtenir el valor numèric de diverses expressions algebraiques. La segona part consta d’activitats dedicades a realitzar operacions senzilles amb monomis.

Què és una equació?

Partint de les definicions i terminologia del llenguatge propi de les equacions es proposen un seguit d’activitats de manera que l’alumne/a n’identifiqui  els elements i en especial les seves solucions amb una activitat d’autoavaluació, per comprovar si un nombre és solució d’una equació.

Resoldre una equació

Aquesta activitat és una iniciació a la resolució d’equacions. Partint de la definició d’equacions equivalents i la transposició de termes, es realitzen exercicis senzills de resolució d’equacions de primer grau, sense parèntesis i sense denominador. L’activitat final consisteix en una autoavaluació per resoldre equacions senzilles en la qual l’alumne/a pot comprovar de forma autònoma el que ha après.

aaa

Sagrada Familia