|
|
Localitzem punts en el pla
Partint de la
representació dels punts sobre la recta real, es defineixen
els eixos de coordenades i la representació de punts en el
pla. Es guia l’alumne/a de manera que pugui resoldre els
exercicis individualment i de manera autònoma amb
activitats d’autoavaluació-
Com
a aplicació, es proposa a
l’alumne/a la
localització de les coordenades de la seva
població utilitzant un Atles i també el Google
Earth, de manera que pugui comparar els dos valors.
En segon lloc, partint del plànol
de la seva
població, comarca, província...
l’alumne/a situa i localitza determinats llocs (el seu
carrer, l’institut...)
Full
de treball
|
|
Taules
i
gràfics
Partint de
situacions de la
vida quotidiana l’alumne/a aprèn a transformar la
informació en taules i representar els valors
d’una taula en un gràfic, per acabar amb la
lectura i interpretació de gràfics.
Full
de treball
|
|
Introducció a les funcions
Els continguts
d’aquesta activitat estan estructurats de manera progressiva,
seleccionats de manera que permetin a l’alumne/a adquirir
experiències partint de casos extrets del món
real i se’l guia cap a
l’obtenció dels conceptes bàsics que
defineixen una funció i el llenguatge matemàtic
corresponent.
Full
de treball
|
|
Les Funcions
Aquesta
unitat didàctica
és un recull d’activitats interactives que
presenten funcions expressades de diferents maneres: taula,
gràfic, fórmula o enunciat. Aquesta unitat vol
ser un repàs i ampliació de les unitats anteriors
amb exercicis d’interpretació de
gràfics, passar d’una taula a un gràfic
i a l’inrevés i deduir la fórmula
d’una funció.
Full
de treball
|
|
El full de càlcul
L’activitat
consta de dues
parts. A la primera part, partint de la taula d’una unitat
anterior, s’introdueixen les dades al full de
càlcul i es genera el seu gràfic. Són
activitats molt senzilles, no es pretén explorar les
múltiples possibilitats dels full de càlcul,
simplement la introducció de dades i generació de
gràfics doncs es tracta d’un primer contacte de
l’alumne/a amb el funcionament d’aquestes eines.
A la segona part l’alumne/a,
després de buscar
informació sobre canvis de monedes, elabora els
gràfics amb el full de càlcul comparant
diverses monedes amb l’euro.
En acabar les activitats i com a
consolidació de la tasca
realitzada, l’alumne/a elabora un document de text amb la
inserció de les taules i els gràfics elaborats i
amb les seves conclusions.
Full
de treball
|
|
aaa |
|
|