Matemàtiques

Montserrat Gelis Bosch

Professora de matemàtiques de l'Institut Montsacopa

Inici
Apunts digitals
Introducció a l'Àlgebra
Introducció a les Funcions
Funció de 1r grau
Transformació de funcions
Funció valor absolut
Funcions trigonomètriques
Recursos Educatius
Projectes

Localitzem punts en el pla

Partint de la representació dels punts sobre la recta real, es defineixen els eixos de coordenades i la representació de punts en el pla. Es guia l’alumne/a de manera que pugui resoldre els exercicis individualment  i de manera autònoma amb activitats d’autoavaluació-
Com a aplicació, es proposa a l’alumne/a la localització de les coordenades de la seva població utilitzant un Atles i també el Google Earth, de manera que pugui comparar els dos valors.
En segon lloc, partint del plànol de la seva població, comarca, província... l’alumne/a situa i localitza determinats llocs (el seu carrer, l’institut...)

Taules i gràfics

Partint de situacions de la vida quotidiana l’alumne/a aprèn a transformar la informació en taules i representar els valors d’una taula en un gràfic, per acabar amb la lectura i interpretació de gràfics.

Introducció a les funcions

Els continguts d’aquesta activitat estan estructurats de manera progressiva, seleccionats de manera que permetin a l’alumne/a adquirir experiències partint de casos extrets del món real i se’l  guia cap a l’obtenció dels conceptes bàsics que defineixen una funció i el llenguatge matemàtic corresponent.

Les Funcions

Aquesta unitat didàctica és un recull d’activitats interactives que presenten funcions expressades de diferents maneres: taula, gràfic, fórmula o enunciat. Aquesta unitat vol ser un repàs i ampliació de les unitats anteriors amb exercicis d’interpretació de gràfics, passar d’una taula a un gràfic i a l’inrevés i deduir la fórmula d’una funció.

El full de càlcul

L’activitat consta de dues parts. A la primera part, partint de la taula d’una unitat anterior, s’introdueixen les dades al full de càlcul i es genera el seu gràfic. Són activitats molt senzilles, no es pretén explorar les múltiples possibilitats dels full de càlcul, simplement la introducció de dades i generació de gràfics doncs es tracta d’un primer contacte de l’alumne/a amb el funcionament d’aquestes eines.

A la segona part l’alumne/a, després de buscar informació sobre canvis de monedes, elabora els gràfics amb el full de càlcul  comparant diverses monedes amb l’euro.
En acabar les activitats i com a consolidació de la tasca realitzada, l’alumne/a elabora un document de text amb la inserció de les taules i els gràfics elaborats i amb les seves conclusions.

aaa

Sagrada Familia