CONTACTES >>

mllado / arroba / xtec [ punt ] cat

DE QUÈ PARLEM?

exercicis

...Y si bien es prudente reconocer que hay un inabarcable Yoga como si fuera un gran río caudaloso, es preciso observar los miles de remolinos que éste provoca en sus orillas. Creo que hay un Yoga para cada persona y para cada momento, unas necesidades concretas en las épocas que vivimos y unos sesgos determinados de las culturas que nos influyen. (Julián Peragón, formador de l’escola Sâdhana, “En los remolinos del Yoga”)

Lluny de ser un tractat, “El Ioga a l’educació” pretén ser un remolí més d’aquest cabalós riu. El material que es proposa sorgeix de la diversitat d’aquesta disciplina i la intenció és que sigui útil en el camp educatiu, per acompanyar a pal·liar la manca d’atenció, les conductes impulsives, l’apatia, l’agressivitat, la intolerància...

Aquí podem trobar estratègies per millorar l'actitud i el procés d'aprenentatge de l'alumnat de manera que aprenguin a gestionar la pròpia energia, desenvolupin la consciència del seu “jo”, se sentin part integrant d’un grup i  aprenguin a saber  situar-se en el present.

Generar un bon ambient de treball a classe i potenciar una bona salut mental és un treball diari per a millorar el futur.

A QUI ENS DIRIGIM:
Aquest material està adreçat principalment a educadors de secundària: obligatòria i postobligatòria i a altres, interessats/ades en l’aplicació de la filosofia del ioga en el món de l'educació.

El material que es proposa en aquesta web està basat en el treball que desenvolupa el RYE (Recherche sur le yoga dans l'éducation).

Els dibuixos que acompanyen els exercicis són obra de Montserrat Nadal Ardenuy

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux" (Antoine de Saint Exupéy, Le petit prince)

La realització d'aquesta web ha estat possible gràcies a una llicència retribuïda concedida pel Departament d'Educació i Universitats de la Generalitat de Catalunya (DOGC núm.: 4699 de 17.08.2006)

CONVIURE
L'harmonia a classe com a eix afavoridor de l'aprenentatge.

ELIMINEM TOXINES I PENSAMENTS NEGATIUS
L'autoconeixement com a element primordial per a l'harmonia col·lectiva.

COL·LOQUEM-NOS CORRECTAMENT
La posició vertical humana rubrica la superació de l'animalitat.

L'ALÈ DE LA VIDA
Associem la respiració amb l'energia vital.

LA RELAXACIÓ, FONT D'ENERGIA
Reposar llei de vida

CONCENTREM LES FORCES COM EL LÀSER

Lluitem contra la dispersió mental