Currículum de Cicle Mitjà

Inici
Programació
Psicomotricitat
Jocs
Oposicions
Activitats
Atenció a les NEE
Enllaços

Continguts

El cos: imatge i percepció
  • Descobriment dels elements orgànics i funcionals relacionats amb el moviment.
  • Adequació de la consciència i control del cos en relació amb la tensió, la relaxació i la respiració.
  • Representació del propi cos i el dels altres.
  • Adequació de la postura a les diferents necessitats expressives i motrius.
  • Realització d’activitats en las que intervingui l’equilibri estàtic i dinàmic.
  • Intervenció de l’organització espacio–temporal en el desenvolupament d’activitats físiques.
  • Valoració i acceptació de la pròpia realitat corporal i la dels altres.

Habilitats motrius i qualitats físiques bàsiques

  • Execució de formes i possibilitats de moviment, ajustant i consolidant els elements fonamentals a l’execució de les habilitats motrius bàsiques.
  • Utilització eficaç de les habilitats bàsiques i específiques en medis i situacions conegudes i estables.
  • Elaboració d’un control motriu i domini corporal.
  • Consecució de la millora de les qualitats físiques bàsiques de forma genèrica i orientada a l’execució motriu en múltiples situacions.
  • Disposició a participar en activitats diverses, acceptant les diferències individuals en el nivell de l’habilitat.
  • Pràctica d’activitats físiques elaborades.
  • Apreciació de l’esforç tant individual com col·lectiu en les activitats físiques.

Activitat física i salut

  • Adquisició d’hàbits posturals i alimentaris saludables relacionats amb l’activitat física i la higiene corporal.
  • Adopció de mesures bàsiques de seguretat en la pràctica de l’activitat física i utilització dels materials i els espais d’acord amb unes normes.
  • Pràctica habitual d’exercicis d’escalfament previs i control de l’esforç durantla realització de l’activitat física.
  • Actitud favorable cap a l’activitat física en relació a la salut.

Expressió corporal

  • Experimentació del cos i el moviment com instruments d’expressió i com un icació.
  • Adequació del moviment a estructures espacio-temporals.
  • Expressió d’emocions i sentiments a través del cos, el gest i el moviment.
  • Utilització d’objectes i materials com a instruments d’expressió i comunicació .
  • Participació en la creació i interpretació de situacions que suposin comunicació corporal.
  • Participació en la realització de balls, danses i coreografies senzilles.
  • Valoració i apreciació de les diferents formes d’expressar-se.

El joc

  • Apreciació del joc com a element de la realitat social i cultural.
  • Participació en diferents tipus de joc.
  • Execució i descobriment de les estratègies bàsiques del joc relacionades amb la cooperació, l’oposició i la cooperació/oposició amb relació a les regles del joc.
  • Actitud responsable en relació amb l’estratègia del joc.
  • Reconeixement i valoració de les persones que participen en el joc.
  • Comprensió, acceptació i compliment de les normes del joc.
  • Valoració de l’esforç en els jocs.
  • Valoració del joc com a mitjà de relació, de divertiment i d’ús del temps del lleure.

 

Connexions amb altres àrees

  • Expressió d’emocions per mitjà del cos, el gest i el moviment.
  • Representació espacio-temporal de les activitats físiques.
  • Ús dels espais i materials d’acord amb unes normes.
  • Interacció oral en desenvolupament dels jocs i les activitats.
  • Comprensió de les normes dels jocs i les activitats.

 

Criteris d'avaluació

  • Utilitzar les nocions topològiques per orientar-se a l’espai en relació a la posició de persones i d’objectes.
  • Participar en les activitats físiques ajustant la pròpia actuació a les possibilitats i limitacions corporals i de moviment.
  • Desplaçar-se i saltar mitjançant un moviment corporal coordinat.
  • Saltar i llençar objectes coordinadament.
  • Incorporar conductes actives d’acord amb el valor de l’exercici físic per a la salut, mostrant interès per la cura del propi cos.
  • Proposar estructures rítmiques senzilles i reproduir-les corporalment o amb instruments.
  • Utilitzar els recursos expressius del cos i promoure el treball en grup per representar i escenificar històries reals o imaginàries.
  • Participar i gaudir dels jocs i les activitats físiques amb coneixement i respecte de les normes i mostrant una actitud d’acceptació vers els companys.

Inici pàgina

Marga Mussons

Darrera Actualització: