Savi grec, nascut a Mileto al voltant del 640 a.C. i mort cap al 545 a.C. No es sap exactament, i és més frecuent datar la seva vida entorn al 585 a.C., any en que es va produir un eclipsi solar la predicció del qual està atribuïda a ell per algunes fonts històriques. Tampoc no es sap si va nèixer a Mileto o si com diu Herodot, era d'origen fenici.

Legislador de Mileto, matemàtic i astrònom, se'l considera el pare de la filosofía grega, i el seu fundador segons Aristòtil. Va ser el més il.lustre i el més antic dels Set Savis de Grècia, i un dels iniciadors de l'escola jònica. Va viatjar molt, i probablement va introduïr a Grècia fonaments geomètrics procedents de Babilònia i d'Egipte.

Tales: filòsof i físic

Teorema de Tales

Els seus altres teoremes matemàtics

Exemples d'aplicació dels seus coneixements