CRONOLOGIA DEL FERROCARRIL A LES COMARQUES GIRONINES

1859: 3 de desembre: Inauguració del tram d’Arenys de Mar a Tordera
1860: 1 de setembre: Inauguració del tram de Granollers a Massanet-Maçanes
1862: 3 de març: El tren arriba a Girona des de Massanet-Maçanes
1877: 17 de desembre: S’inaugura el tram Girona – Figueres
1878: 20 de gener: El tren circula de Figueres a Cervera de la Marenda (França)
1880: 26 de juny: Inauguració del tram Torelló – Ripoll
1880: 17 d’octubre: El tren arriba a Sant Joan de les Abadesses
1887: 23 de març: Inauguració del tren de Palamós a Flassà
1892: 30 de juny: Inauguració del tren de Sant Feliu de Guíxols a Girona
1895: 13 de novembre: Inauguració del tram de Salt a Amer
1898: 10 de gener: S’obre el tram Salt – Girona del tren d’Olot
1900: 15 de maig: Inauguració del tram Amer – Les Planes d’Hostoles
1902: 10 de gener: El carrilet d’Olot arriba a Sant Feliu de Pallerols
1911: 29 d’agost: Inauguració del traçat Sant Feliu de Pallerols – Sant Esteve de Bas
1911: 14 de novembre: Inauguració del tram Sant Esteve de Bas – Olot
1919: 10 d’agost: Inauguració del tram Ripoll – Ribes de Freser
1921: 26 de juny: Inauguració del tram Flassà – Pont Major del Tren de Palamós
1922: 12 de juliol: Inauguració del tram Ribes de Freser - La Molina
1922: 22 d’octubre: Inauguració del tram La Molina – Puigcerdà
1928: 16 de març: El tren arriba a Banyoles
1929: 22 de juliol: Inauguració del tram Puigcerdà – La Tor de Querol
1931: 22 de març: S’inaugura el cremallera de Ribes de Freser a Núria
1941: 1 de febrer: Es constitueix la RENFE (Red Nacional de los Ferrocarriles Españoles) per explotar les línies de via ampla
1941: 7 d’agost: El tren de Palamós a Girona i Banyoles s’integra a EFE (Explotación de Ferrocarriles por el Estado)
1942: 24 de juny: El tren de Palamós a Girona torna a funcionar
1945: El tren arriba de nou a Banyoles
1956: 29 de febrer: Darrer dia de servei del tren de Palamós a Girona i Banyoles
1963: 15 d’Octubre: Les línies de Sant Feliu de Guíxols i d’Olot s’integren a FEVE (Ferrocarriles de Vía Estrecha)
1969: 10 d’abril: Darrer dia de servei del tren de Sant Feliu de Guíxols a Girona
1969: 15 de juliol: Darrer dia de servei del tren d’Olot a Girona
1973: 7 de juliol: Inauguració de la nova estació elevada de Girona
1980: 1 de juliol: Es clausura el traçat de Ripoll a Sant Joan de les Abadesses
1984: 30 de setembre: El govern espanyol aprova mantenir oberta la línia Ripoll – La Tor de Querol pel seu caràcter internacional
1986: 1 de gener: El cremallera de Núria s’integra als FGC (Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya)


El recorregut d'aquest carril-bici està ben referenciat a la revista Vía Libre
Font: Revista Vía Libre Novembre 1996

1997: 25 d’octubre: S’inaugura a ruta del carrilet entre Olot i Girona (Via verda de la Garrotxa)

-DdGi o El Punt 26 octubre 1997
2000: juliol: S’inaugura la ruta de la via del tren entre Sant Feliu de Guíxols i Girona (Via verda Girona –Costa Brava)


Reproducció d'un fragment de la revista Via Libre on s'explica l'itinerari del carril-bici
Font: Revista Vía Libre desembre 2000


Pàgina principal