Des de ben petits els nens i nenes senten atracció cap a la música: per escoltar-la i sobretot per interpretar-la ells mateixos/es.

En l'etapa d'Educació Infantil ja són capaços d'escoltar amb interès curts fragments d'obres musicals. Per predisposar-los, primer a l'aula introduïm l'audició explicant un conte o una història relacionats amb la peça que anem a escoltar, que els faci estar atents i que els desperti la curiositat. També els avisem que escoltaran en total silenci, sense dir res fins que s'acabi. Després de l'audició conversem sobre què els ha suggerit, quins instruments han reconegut,... La segona vegada que la tornen a escoltar poden representar-la amb moviment i expressió corporal.

Els nens i nenes canten moltes vegades de manera espontània: aprendre cançons és per a ells/es una activitat vivencial i lúdica. Quan ensenyem cançons estem treballant també l'àrea de llenguatge verbal: han d'entendre la cançó, quin és el seu argument, coneixen el vocabulari nou, la memoritzen, ... Aprenen no només cançons noves sinó també a cantar bé: a cantar sense cridar, a reproduir una melodia, a escoltar als altres, perquè a l'aula quasi sempre cantem en coral i hem d'anar tots al mateix ritme,... A través d'un equip de música escolten enregistrades les cançons que aprendran, fent atenció a les veus de diferents cantants i als acompanyaments instrumentals. Quan ja coneixen una cançó es poden distribuir els diferents personatges i fer teatre, cantant i representant alhora (per exemple en 'Els tres tambors' es poden alternar per ser el rei, la reina, la princesa, el tambor i la resta de nens/es desfilen com a tambors). 

Fan petits concerts, experimentant amb els instruments musicals que tenim a l'escola. A vegades fan concerts utilitzant altres instruments, com son les joguines de la classe (un plat i una cullera, dos gots,...). També els agrada ballar danses senzilles.

Aprenen quines són les qualitats del so, que una partitura és el llenguatge musical escrit, ... i sempre que sigui possible els portem a veure espectacles musicals.

Enllaįos:

Activitats Clic d'Educaciķ Infantil. Música. http://www.xtec.es/recursos/clic/cat/act/ei.htm

Canįons tradicionals catalanes. Recull de fitxers musicals MIDI. http://www.xtec.es/recursos/musica/crestoma/crestoma.htm 

Els instruments de l'orquestra.  http://www.xtec.es/trobada/musica/index.htm

L'audiciķ musical a l'Educaciķ infantil i primāria.  http://www.xtec.es/recursos/musica/audicio/

La caixa de música. http://www.xtec.es/centres/a8019411/caixa/

Xarxa Telemātica Europea per a l'Educaciķ.
Informātica i educaciķ musical
.
     http://www.xtec.es/rtee/cat/index.htm 

Palau de la Música Catalana. http://www.palaumusica.org/

L'auditori. http://www.auditori.com/

Gran Teatre del Liceu. http://www.liceubarcelona.com/

Llenguatge verbal.Llenguatge musical.    Llenguatge matemātic. Llenguatge plāstic.Tornar al portal.