COMARCA DEL PRIORAT

Provincia : Tarragona

Capital : Falset

Extensió : 517 km²

Límits : Conca de Barberà, El Baix Camp, Ribera d´Ebre, Alt Camp, Tarragonès.

Podem veure la comarca del Maresme des de tres punts de vista diferents :

• Geografia Física
  • Geografia Político-Econòmica
  • Geologia
  • Geografia Física

Esta consitituida per la conca del riu Siurana i encerclada per dues branques de muntanyes de la serralada Pre-litoral i resta oberta per l´o. vers la Ribera d´ebre com. amb la cual comparteix la depressó de Mora.El clima es temperat i sec les temperetures són elevades, de tal formaque no hi ha veritable hivern climatic, però el perill de glaçades s´esten des del desembre fins el març.Les precipitecions anuals s´eleven a 560mm, i augmenten els sectors muntanyosos on sobrapassen els 600mm, el regim presenta dos maxims equiccionals i una forta secada estiuenca; el mes més plujos es el novembre les nevades son escasses.

Geografia Político-Econòmica

El conrreu mes estes es el de la vinya dedicada a la producció de vi negre, que ha vist reduir drasticament els seus dominis duranr el s.xx pero que continua essent el conrreu mes important al Baix Priorat i el Priorat històric que es el conrreu principal a la baronia de Cabassers l´atmeller i l´avallaner ocupen el 6´7% i les plantacions de garrofes tenen importancia local a Marça, Lloà i poboleda.La ramaderia es troba en franca decadencia, i es important unicament en alguns municipis com ara el Molar i l´avicultura se centra sobretot a Ulldemolins i a Margalef de Montsant l´apicultura te importància a la Vilella Baixa.

Geologia

El solc de Coornudella-Ulldemolins, que amb el priorat històric, integra l´Alt Priorat a l´area nord oriental de la comarca i el nucli del comptat de Prades que s´entenia pel Baix Camp.El Baix priorat que comprenen la resta del territori forma part de la depressió de Móra i se centre en el curs baix del riu Siurana i a l´entorn de Falset.La vegetació natural es caracteritza per l´alzinar i sobretot per la garriga i els pasturatges,resultat de la desforització continuada;els sectors mutanyosos mes enlairatssi fa també l´alzinar muntanyenc i el roure Valencia, i els vassants de les muntanyes de Prades, el pi blanc i el pi roig. Your Document Here