Càlcul de Probabilitats

"La teoria de probabilitats és la menys intuïtiva de totes les branques de les matemàtiques.

En la majoria de situacions de la vida, el sentit comú és una bona drecera per solucionar problemes o per prendre decisions amb un resultat positiu per a nosaltres. Però en altres circumstancies, la intuïció pot fallar."

Amir Aczel

Icona iDevice Objectius

• Trobar els esdeveniments d'un experiment aleatori i realitzar les operacions lògiques amb ells utilitzant la notació de la teoria de conjunts.

• Determinar si dos esdeveniments són compatibles o incompatibles.

• Calcular la probabilitat d'un esdeveniment mitjançant la regla de Laplace.

• Conèixer les propietats de la probabilitat i expressar-les en la notació de la teoria de conjunts.

• Trobar la probabilitat d'un esdeveniment en un experiment compost.

• Trobar probabilitats d'esdeveniments dependents i independents.

• Aplicar la probabilitat a situacions de la vida quotidiana.

Alumnat destinatari: alumnat de 4t d'ESO que vol estudiar batxillerat i alumnat de 1r de batxillerat, per repassar.

Icona iDevice Coneixements previs

Els propis del curs anterior.

Icona iDevice Desenvolupament:

Per assolir els objectius proposats farem el següent:

Activitats introductòries:
Activitats d'aprenentatge:
Activitats de reforç: :
Activitats d'ampliació:
Recapitulem: Fem un mapa conceptual del que hem après.
Avaluació: Es tindrà en compte la feina feta a la llibreta i una prova escrita al final del tema.

Aquesta seqüència didàctica és una selecció ordenada de recursos de creació pròpia i altres de difrents autors, recopilats per Victòria Oliu Subiranes, per a la seva utilització a l'aula. Aquesta seqüència forma part d'un recobriment curricular de matemàtiques d'ESO començat com a treball de llicència durant el curs 2010/2011.

Llicenciat sota la Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike 3.0 License

Càlcul de Probablitats