COMPONENTS D'UNA CENTRAL HIDRÀULICA

Els elements més característics d'una central hidràulica són:

PRESA:

És una construcció de formigó que s'aixeca sobre la llera del riu i perpendicular a la seva direcció amb la finalitat de retenir l'aigua per tal d'elevar-ne el nivell i formar l'embassament. Poden ser de varis tipus els més utilitzats són: Preses de gravetat o Preses d'arc senzill o de volta.

CONDUCTORS D'AIGUA:

Són unes canonades que van a desembocar en les turbines i a l'altre extrem hi ha unes reixes metàl.liques que impedeixen el pas d'elements. Les preses tenen sobreeixidors que són unes comportes en cas que el nivell de l'aigua sobrepassi els seus límits, llavors també hi ha els esmorteïdors per quan l'aigua cau i a la part més fonda de la presa hi ha els desaigües que permet el buidat total del pantà.

SALA DE MÀQUINES:

És on hi ha situat els grups turbina-alternador. Les turbines poden ser de tres tipus depenen del seu cabal i alçaria del salt. Les més utilitzades aquí a Catalunya són les turbines Francis, el seu nom es degut al seu inventor i són en forma de pala i són adequades per salts i cabals mitjans. A les turbines arriba l'aigua en aquesta fa moure l'eix i aquest fa girar un camp magnètic i crea energia elèctrica.:

PARC DE DISTRIBUCIÓ:

En el parc de distribució és on arriba la tensió de la central i aquesta es elevada mitjançant unes màquines elèctriques anomenades transformadors que eleven el voltatge pel seu transport. Com més elevem el voltatge menys pèrdues hi ha en la línia i més distància podem fer. Ja que totes les lÍnies estan interconnectades entre elles.

per tant en aquest dibuix podem veure les diferents parts d'una central hidràulica i veure el seu funcionament per l'ordre del números.