Projecte Compartit EVOLUCIÓ DEL JOC POPULAR DES DE LES CULTURES CLÀSSIQUES

A partir de la constatació de la importància del joc i altres tipus de competicions al llarg de la història de la humanitat, i per tal de continuar la pervivència d’aquest patrimoni lúdic que ens apropa i ens uneix, va sorgir la idea d’endegar un projecte compartit relacionat amb la recerca de jocs practicats en el món de l’antiguitat clàssica i molt especialment a Empúries.

La visita al jaciment arqueològic d’Empúries permet a l’alumnat una aproximació a la societat grecoromana mitjançant la contextualització d’un conte, on el protagonista, en Màrius, és un noi de la mateixa edat que l’alumnat. Amb ell, els nois i noies descobreixen les formes de vida, costums, ritus religiosos... i en aquest cas, de forma molt especial, la seva vessant lúdica i de lleure.

Des de l’àrea d’Educació Física, els i les alumnes de l’Institut de Flix al llarg del curs investiguen, confeccionen i practiquen diversos jocs que es jugaven a l’època grecoromana i que encara avui en dia practiquem. El context emporità serveix per a que els nois i noies mostrin i practiquin alguns dels jocs que han preparat durant el curs davant els seus companys i companyes.

Podeu fer un cop d’ull al bloc http://iflix-cdae.blogspot.com/

Llistat general d'activitats / Sortides d'1 dia / Estades de 2 dies / Estades de 3 dies / Estades de 4 dies / Estades de 5 dies