Els projectes innovadors de la nostra escola

El Departament d'Ensenyament considera la innovació com un dels motors de canvi dels sistema educatiu i un element important per millorar-ne la qualitat i la progressiva adequació als reptes que l'evolució social planteja.

Una educació innovadora és aquella que incideix en el que s'ensenya i en com s'aprèn, que prioritza el gust per aprendre, l'estímul a pensar i l'esforç per entendre i que ajuda a despertar el sentit crític de l'alumnat i del professorat.

Les finalitats innovadores de la nostra escola són:

·         Millorar l'èxit escolar de tot l'alumnat

·         Promoure l'esforç de tots per aconseguir l'excel·lència educativa

Com a escola innovadora, l'escola Pompeu Fabra ha realitzat i es troba realitzant diversos processos de formació que li permetran millorar la seva qualitat.

Alguns d'aquestes projectes (Projecte Orator d'Anglès, Filosofia 3-18, PuntEdu,...) es van realitzar en cursos anteriors però encara perduren a l'escola d'una mmanera o altra.

D'altres es troben en ple procés d'aprenentatge per part de tots alumnat i mestres: Impuls a la Lectura (ILEC), Pla de les Tecnologies per l'Aprenentage i el Coneixement (TAC) i Pla de Lectura Escolar (PLEC). I finalment enguany hem començat nous projectes com el de l'Aprenentatge Inicial de la Lectura (AIL) o el de l'Escola Verda (Camins Escolars).

De tots ells us fem partíceps a través d'aquests resums: