Fa que aquesta sigui la pàgina d'inici en connectar-te a internet Afegeix aquesta pàgina als favorits Mostra un índex de la web Contacta amb el col·legi
Personal docent Enllaços a altres webs

Programa F.E.A.C. (Família Escola Acció Compartida)

La finalitat d'aquest programa és establir i mantenir un nou marc de relacions de col·laboració entre les famílies i les escoles dels seus fills.

RECEPTA per fer un GRUP F.E.A.C.

Ingredients:

• Un grapat de pares i mares
  • Uns quants professors
  • 100 grams de comprensió
  • 1/4 d'experiència
  • Un rajolí de bon humor
  • Gran quantitat de respecte
  • Moltes ganes de treballar junts

Tot ben barrejat i amenitzat per un "conductor", pot facilitar l'educació dels nostres fills/alumnes

La nostra escola vol portar a terme aquest projecte conscients de la importància d'establir un nou estil de col·laboració entre les famílies i l'escola on s'eduquen els seus fills, i que asumir aquest repte comporta donar respostes creatives i innovadores a la relació família - escola.

Per portar a terme el programa necessitem pares i mestres voluntaris que estiguin convençuts que la relació família - escola és fonamental, no només per a l'educació dels fills - alumnes, sinó també per al futur de l'escola i de la família.

Les trobades es basen en el diàleg. Diàleg sincer i d'igual a igual (ningú és més que ningú), amb la finalitat de trobar entre tots una mica més de veritat, intercanviant idees, raons, sentiments ...

Un component del programa són les reunions formatives amb els pares i mares interessats i amb els educadors de l'escola. Les trobades es fan per etapes, amb la finalitat de respondre a la diversitat de situacions en què es troben els alumnes dels diferents cicles educatius.

Els objectius del programa són els següents:

1. Crear un clima continuat de relació entre l'escola i les famílies.
  2. Establir i mantenir un canal regular d'informació entre l'escola i les famílies que estiguin vinculades, de manera que aquesta informació sigui per als pares un estímul que motivi el desig d'un diàleg formatiu amb els professors de l'escola.
  3. Establir un àmbit formatiu en què els protagonistes siguin, conjuntament, els pares i mares que ho desitjin i alguns dels professors/res que en l'escola donen classe als seus fills.
  4. Ajudar a les famílies a compartir els criteris educatius de l'escola i donar suport a la tasca educativa que realitzen amb els seus fills (acció compartida).
  5. Ajudar als professors a conèixer i comprendre les preocupacions de les famílies en relació amb l'educació dels seus fills, que són alumnes de l'escola.
  6. Afavorir que els pares considerin que l'escola dels seus fills és també "la seva escola" i, per tant, que reconeguin que també és l'àmbit en el qual poden augmentar la seva formació com a pares-educadors dels seus fills.
  7. Fer que l'escola cristiana sigui un mitjà d'evangelització i també de formació cristiana de les famílies creients.
  8. Facilitar a l'escola el suport social que necessita com a institució educativa i sigui, cada dia més, una institució respectada i valorada per la societat.