Fa que aquesta sigui la pàgina d'inici en connectar-te a internet Afegeix aquesta pàgina als favorits Mostra un índex de la web Contacta amb el col·legi
Personal docent Enllaços a altres webs

Història del Col·legi Luz Casanova de Verdum, Barcelona

L'any 1929 les Apostòliques van fundar a Barcelona la seva primera casa, al carrer Calàbria, on s'atenien totes les obres socials que aquell barri demandava.

A partir d'aquesta data la Congregació va anar fundant moltes escoles en diferents zones deprimides de la Ciutat Comtal.

Com van arribar a Verdum?

Als anys 50 molta gent del barri tenia molt clar que per fer que el Verdum deixés de ser un gueto, per superar l'estat de misèria, per avançar cap a una igualtat d'oportunitats era imprescindible acostar l'Educació als veïns. Després de moltes reivindicacions, cap al 1954, i atenent a la demanda d'escolarització que hi havia al barri, les Apostòliques opten per donar resposta a aquesta crida, després que una altra Congregació hagués rebutjat venir al barri.

Les Apostòliques van començar la seva tasca als terrenys compresos entre els carrers Almansa i Marín (on actualment es troba l'escola Freire), i aquí es va començar, en una espècie de barracons, atenent a uns 1000 alumnes i uns 410 nens al menjador. Aquesta primera escola ja portava el nom Luz Casanova, fundadora de la Congregació.

Quan aquest va quedar petit, van fer un edifici nou al carrer Almansa. Més tard, cap a l'any 1974 es van renovar i ampliar les seves instal·lacions, que romanen fins el dia d'avui.

A la nostra escola sempre va haver nens i nenes, tot i que estaven separats en diferents aules. Més tard, per raons diverses, va ser només col·legi de nenes, fins que al 1978 es va tornar a oferir un ensenyament mixt.

Fa ja 50 anys que anem creixent amb el barri...educant des del cor.