setmana cultural

Curs 01-02 "Amadeu Vives"

Curs 02-03 "Interculturalitat"

Curs 03-04 "El reciclatge"

Curs 04-05 "Les plantes"
Curs 05-06 "Els invents"
Curs 06-07 "Els esports"

Curs 07-08 "La Màgia"

Curs 08-09 "El Circ"

Curs 09-10 "El Terror "

En el curs 01-02 vàrem inaugurar el treball de la Setmana Cultural pròpiament dita. Per aquesta data tant significativa vàrem escollir un tema força personal per la nostra escola: "Amadeu Vives i la seva època".

El motiu pel qual el vàrem triar pot semblar evident, ja que es pot considerar fins i tot necessari que els alumnes del centre coneguessin qui era, què havia fet, quina època havia viscut..., el personatge gràcies al qual l'escola havia pres el seu nom. Hi havia nois i noies que feia anys que venien al centre i no tenien cap tipus de coneixement sobre una de les persones més influents en la cultura catalana de finals de segle XIX i principis del XX.

D'aquesta manera vàrem veure que Amadeu Vives i Roig va nèixer a Collbató al 1971 i va morir a Madrid al 1932. Era un compositor i escriptor català conegut fonamentalment per la seua obra lírica, d'entre la que cal destacar la sarsuela Doña Francisquita, considerada com una de les cimeres del gènere. Va compondre també obres corals de gran difusió i repercussió popular, com L'Emigrant o La Balanguera. La seva vida es va desenvolupar entre Barcelona i Madrid, i en ambdues ciutats va gaudir de vertadera fama i veneració. Persona de gran cultura, va deixar diversos assaigs sobre temes d'estètica de la música.

Tot aquest coneixement es va veure completat amb d'altres temes paral·lels propis de l'època, la qual estava centrada, fonamentalment, en el Modernisme.

Conjuntament amb la recerca d'informació, es van dur a terme diferents activitats com ara vitralls, mosaics, dossiers d'amplicació dels coneixements..., i evidentment, es va completar la Setmana Cultural amb la visita al poble on va nèixer Amadeu Vives, és a dir, a Collbató, visita que va servir també per tal de visitar les famoses coves que hi ha a la localitat.