setmana cultural

Curs 01-02 "Amadeu Vives"

Curs 02-03 "Interculturalitat"

Curs 03-04 "El reciclatge"

Curs 04-05 "Les plantes"
Curs 05-06 "Els invents"
Curs 06-07 "Els esports"

Curs 07-08 "La Màgia"

Curs 08-09 "El Circ"

Curs 09-10 "El Terror "

La Setmana Cultural del curs 02-03 va estar dedicada a “La Interculturalitat”. Vàrem escollir aquest tema perquè des de feia temps estàvem observant que estaven arribant a la ciutat un nombre important de persones provinents d’altres països. Aquest fet va provocar a l’escola un interès i una necessitat de conèixer més coses sobre el país i la cultura d’origen dels nous companys. Per aquest motiu vam pensar que dedicar uns dies a parlar i treballar sobre la interculturalitat que vivim a tot arreu podia engrescar als alumnes.

També vàrem aprofitar per treballar amb tots els alumnes, cada curs al seu nivell, el fet migratori com un fenomen que no era nou, sinó que havia estat present al llarg de la història del nostre país i, segurament, de les famílies de cada un dels nens.

D’aquesta manera al llarg de la setmana cultural vàrem buscar informació sobre infinitat d’aspectes, procurant partir sempre de la realitat que vivien les famílies del centre, vàrem escoltar contes explicats en diferents llengües, vàrem jugar a jocs d’arreu del món, vam acollir avis i pares de nens nouvinguts que ens van explicar les experiències que havien viscut i com vivien als seus antics païssos, i finalment, amb tot el treball efectuat vàrem efectuar una exposició final mostrant la feina realitzada.