Preguntes i respostes

Webs d'orientació

Inici Batxillerat

INICI

1. Què és el batxillerat?

És una etapa educativa postobligatòria destinada als nois i noies de 16 a 18 anys. Aquests estudis són polivalents, integradors, flexibles i orientadors. Pretenen garantir la formació integral de l'alumnat en una societat culturalment i tècnicament canviant i preparar per a estudis superiors, tant professionals com universitaris.

2. Com s'organitza el batxillerat?

El batxillerat està organitzat en les següents modalitats:

- Arts

- Ciències de la Naturalesa i de la Salut

- Humanitats i Ciències Socials

- Tecnologia

L'alumne/a tria, en incorporar-se al batxillerat, una d'aquestes modalitats, d'acord amb les seves aptituds i interessos i en relació amb els estudis que hagi de desenvolupar en un futur. Cada modalitat té assignats uns determinats estudis superiors.

No tots els centres de secundària ofereixen totes i cadascuna de les modalitats. L'IES Badalona VII ofereix als seus alumnes les modalitats de Ciències, Tecnologia i la d'Humanitats i Ciències socials, amb diversos itineraris formatius possibles.

3. Quina durada té el batxillerat?

Consta d'un cicle educatiu, de dos cursos acadèmics. L'alumne/a té com a màxim quatre anys de permanència en el centre per a superar el batxillerat.

4. Qui pot cursar el batxillerat?

Per accedir-hi s'ha d'estar en possessió del títol de Graduat en Educació Secundària o equivalents. Els alumnes que tenen la titulació de tècnics per haver cursat un CFGM poden quedar exempts de realitzar determinades assignatures i el treball de recerca.

5. Quines assignatures hi ha al batxillerat?

Al batxillerat es poden trobar els següents tipus d'assignatures:

Assignatures comunes: la part comuna del currículum és la mateixa per a tot l'alumnat. Les assigntures comunes del batxillerat contribueixen fonamentalment a la funció formativa general del batxillerat.

Assignatures de modalitat: en començar el batxillerat, l'alumne escull una modalitat. L'alumnat ha de cursar, cada any, almenys tres assignatures de la modalitat escollida.

Les assignatures específiques de cada modalitat les podeu consultar en el currículum de batxillerat corresponent a la promoció 2004-2006.

Assignatures optatives: les dissenya el centre docent i l'alumne/a les tria per a completar el seu currículum.

Treball de recerca: els alumnes trien el tema a finals del primer curs i el realitzen a segon.

Tutoria: els alumnes tenen una hora a la setmana destinada al crèdit de tutoria; en aquest crèdit es realitzen activitats amb tots els alumnes del grup i també atencions individualitzes.

6. Quin tipus de formació dóna el batxillerat per a exercir una professió?

El batxillerat no prepara de forma expressa per a exercir una professió determinada. Per aquesta fi, hi ha els Cicles Formatius de Grau Mitjà ( CFGM ) i els Cicles Formatius de Grau Superior ( CFGS ). Sí que en prepara, però, de forma indirecta, ja que proporciona una formació básica i una titulació que permet a l'alumnat incorporar-se al món laboral o cursar estudis superiors.

7. Quin títol s'obté?

En acabar aquests estudis, els alumnes que els hagin cursat satisfactòriament, en qualsevol de les seves modalitats, rebran el títol de batxiller.

8. Què es pot fer després d'aprovat el batxillerat?

Després del batxillerat, hi ha diverses opcions:

- Cicles Formatius de Grau Superior.
- Cicles Formatius artístics de grau superior, amb la superació prèvia de la prova corresponent.
- Estudis universitaris.
- Incorporació al món laboral