1. 
            Calendari del TR
          
          Mes 
            de juny :
            - Proposta de temes per part dels departaments.
            - Elecció del tema per part de l'alumne/a. Posar un títol 
            provisional al treball.
            - Reunió informativa dels professors del departament amb els 
            alumnes.
            - Assignació provisional del tutor/a del treball.
          Vacances 
            d'estiu: 
            - Aprofitar-les per iniciar la recerca d'informació i els contactes 
            amb empreses, organismes oficials, entitats o persones.
            - Recomanem començar a utilitzar una llibreta per anotar totes 
            les dades, adreces, bibliografia, idees, conclusions, dates, etc. 
            que es vagin recollint durant el procés d'elaboració 
            del TR.
          Primera 
            quinzena de setembre: 
            - Assignació definitiva del tutor/a del treball.
          Segona 
            quinzena de setembre: 
            En les primeres reunions amb el tutor s'haurà de ...
            - Informar sobre la feina realitzada durant l'estiu.
            - Lliurar un primer guió del treball.
            - Acabar de concretar el tema, l'estructura i els objectius.
            - Pactar el calendari de seguiment i el pla de treball.
          Octubre, 
            novembre i primera quinzena de desembre: 
            - Contacte regular amb el tutor del treball, respectant el calendari 
            de reunions.
            - Continuar amb la recopilació d'informació i la recollida 
            de material.
            - Planificació i realització de la fase experimental 
            o del treball de camp.
          Segona 
            quinzena de desembre:
            - Finalitzar la fase de recerca d'informació i la part experimental.
            - Si el tutor/a ho considera necessari, s'ha de lliurar un esborrany 
            del treball abans de les vacances de Nadal.
          Gener:
            - Finalitzar l'elaboració i redacció de la memòria 
            escrita.
            - Preparació de l'exposició oral.
          El 
            primer divendres de febrer és l'últim dia per lliurar 
            les memòries escrites.Les exposicions orals es faran al llarg 
            del mes de febrer. 
         
        
         
          
            2. Avaluació del TR
          
          Seguiment 
            del procés de realització del treball ( 40 % nota TR 
            )
          - El 
            compliment del calendari de trobades amb el tutor i la realització 
            de les feines dins dels terminis establerts constitueix una condició 
            indispensable per aprovar el TR.
            - Depenent de la tipologia del treball (bibliogràfic, amb part 
            experimental, treball de camp) el departament i el tutor poden establir 
            altres criteris específics d'avaluació.
            - Si un TR el realitza més d'un alumne es farà un seguiment 
            individual. Per tant, la nota final pot ser diferent per a cada alumne.
            - Es valoraran positivament :
            o L'esforç, responsabilitat i regularitat en la realització 
            de les tasques.
            o La capacitat per organitzar la pròpia feina.
            o La iniciativa per afrontar els problemes del procés d'investigació 
            i plantejar noves estratègies.
            o La correcta selecció de les fonts d'informació i la 
            capacitat per accedir a fonts suficients i diversificades.
            
            Memòria escrita ( 40% nota TR )
          - Recordeu 
            que el TR no consisteix només en presentar un dossier escrit; 
            encara que és una part important de la nota, no es pot aprovar 
            tan sols amb la nota del dossier.
            - Es valoraran positivament:
            o Estructura lògica, adequada i que respecti les normes de 
            presentació.
            o Presentació neta i acurada.
            o Ús adequat de la llengua escrita, amb rigor expositiu, ortogràfic 
            i gramatical.
            o Utilització d'un vocabulari adient al tema, precís 
            i domini del llenguatge tècnic específic.
            o Capacitat de síntesi i de valoració crítica 
            del propi treball.
            o Elaboració personal de les conclusions
          Exposició 
            oral ( 20 % nota global )
          Es valorarà 
            sobretot:
            o Exposició clara, ordenada i concisa.
            o Ús adequat de la llengua oral i del vocabulari específic 
            del tema tractat.
            o Domini del tema i correcció en la resposta a les preguntes 
            de l'equip d'avaluació 
            o Adequació i ús de suports visuals, sonors o informàtics 
            durant l'exposició oral.
           L'equip 
            d'avaluació estarà format pel tutor/a del TR i un 
            o dos professors més.
          La nota 
            final del TR es determina a partir de les qualificacions obtingudes 
            en:
          - la 
            fase de seguiment del procés de realització ( 40 % de 
            la nota )
            - el dossier escrit ( 40 % de la nota )
            - l'exposició oral ( 20 % de la nota ) 
         
        
         
          3. 
            Normes de presentació de la memòria 
            escrita
          
          Aspectes 
            generals
          - Fulls 
            mida DIN A-4, escrits per una sola cara.
            - S'han de lliurar dos exemplars iguals del dossier, correctament 
            enquadernats.
            - Insistim en la conveniència d'escriure el treball amb l'ordinador. 
            No us oblideu d'utilitzar el corrector ortogràfic !
            - L'extensió màxima serà d'uns 25 fulls, 
            sense comptar portada, índex, contraportada i el material addicional. 
            Una presentació correcta, espaiada i clara pot aconsellar ampliar 
            una mica l'extensió. El mateix passa amb esquemes, fotografies 
            i dibuixos. Un treball fet per més d'un alumne/a també 
            pot justificar una ampliació en l'extensió del dossier.
          Estructura 
            del dossier
          Coberta. 
            Ha de contenir el títol i subtítol ( si convé 
            ) del TR, nom i cognoms de l'alumne/a, grup, curs, nom del centre 
            i nom del tutor/a del treball. 
          Índex. 
            Capítols, apartats i subapartats, numerats i amb la indicació 
            de la pàgina on es troba cadascun.
          Introducció. 
            Presentació del treball amb explicació dels objectius, 
            les raons que han motivat la selecció del tema, descripció 
            de la metodologia amb la qual s'han dut a terme les investigacions 
            ( experimentació, entrevistes, càlculs, materials etc. 
            ), limitacions i dificultats que s'han presentat i, si s'escau, agraïments 
            a persones o institucions que hagin col·laborat.
          Cos 
            de la memòria. Redactar, de forma lògica i coherent, 
            el contingut del treball, organitzat en capítols, apartats 
            i subapartats.
            
            Annexos. Per tal de descarregar el text de dades o informacions 
            no essencials, sovint és útil aplegar, en un o més 
            annexos o apèndixs, documents complementaris d'un cert volum.
          Conclusions. 
            Expressar de manera clara, concisa i concreta les conclusions a les 
            quals s'ha arribat després de les investigacions realitzades. 
            Per facilitar l'exposició i la comprensió es pot fer 
            una relació numerada d'aquestes conclusions.
          Bibliografia. 
            Referència a les fonts consultades ( llibres, revistes, Internet 
            ... ) per a elaborar el treball. La manera més habitual de 
            citar és:
            
            
            Llibres: AUTOR, Títol llibre, editorial, lloc, any d'edició.
            Enciclopèdies: NOM ENCICLOPÈDIA, nº volum, pp. 
            ,editorial, lloc, any d'edició
            Diaris i revistes: AUTOR. "Títol article", Nom del 
            diari, data, pp.
            Internet: AUTOR O INSTITUCIÓ. Títol article. < http://www..../... 
            > [ data consulta ]
          
             
            Les citacions textuals
          - No 
            es poden copiar literal i íntegrament textos, a no ser que 
            siguin curts.
          - En 
            cas que citeu textualment el que ha escrit un autor/a, ho podeu fer 
            de dues formes: fent una crida a peu de pàgina o remetent al 
            capítol de bibliografia del treball. 
         
        
         
           
          4. 
            L'exposició oral
          
          - S'ha 
            de realitzar una exposició oral dels objectius, la metodologia 
            emprada, els resultats i les conclusions del treball.
          - L'alumne/a 
            haurà de preparar aquesta exposició amb prou antelació 
            i pot utilitzar un breu guió escrit.
          - Durant 
            i/o després de l'exposició els professors que formen 
            l'equip d'avaluació poden realitzar preguntes per acabar de 
            concretar o aclarir determinats aspectes del treball.
          - És 
            molt convenient reforçar l'exposició oral amb la utilització 
            de mitjans audiovisuals ( transparències, vídeo, diapositives 
            ) o informàtics ( Power Point, etc. ).
          - Durada 
            màxima ( exposició + preguntes professors ): 20 - 30 
            minuts.