1.
Calendari del TR

Mes
de juny :
- Proposta de temes per part dels departaments.
- Elecció del tema per part de l'alumne/a. Posar un títol
provisional al treball.
- Reunió informativa dels professors del departament amb els
alumnes.
- Assignació provisional del tutor/a del treball.
Vacances
d'estiu:
- Aprofitar-les per iniciar la recerca d'informació i els contactes
amb empreses, organismes oficials, entitats o persones.
- Recomanem començar a utilitzar una llibreta per anotar totes
les dades, adreces, bibliografia, idees, conclusions, dates, etc.
que es vagin recollint durant el procés d'elaboració
del TR.
Primera
quinzena de setembre:
- Assignació definitiva del tutor/a del treball.
Segona
quinzena de setembre:
En les primeres reunions amb el tutor s'haurà de ...
- Informar sobre la feina realitzada durant l'estiu.
- Lliurar un primer guió del treball.
- Acabar de concretar el tema, l'estructura i els objectius.
- Pactar el calendari de seguiment i el pla de treball.
Octubre,
novembre i primera quinzena de desembre:
- Contacte regular amb el tutor del treball, respectant el calendari
de reunions.
- Continuar amb la recopilació d'informació i la recollida
de material.
- Planificació i realització de la fase experimental
o del treball de camp.
Segona
quinzena de desembre:
- Finalitzar la fase de recerca d'informació i la part experimental.
- Si el tutor/a ho considera necessari, s'ha de lliurar un esborrany
del treball abans de les vacances de Nadal.
Gener:
- Finalitzar l'elaboració i redacció de la memòria
escrita.
- Preparació de l'exposició oral.
El
primer divendres de febrer és l'últim dia per lliurar
les memòries escrites.Les exposicions orals es faran al llarg
del mes de febrer.
2. Avaluació del TR

Seguiment
del procés de realització del treball ( 40 % nota TR
)
- El
compliment del calendari de trobades amb el tutor i la realització
de les feines dins dels terminis establerts constitueix una condició
indispensable per aprovar el TR.
- Depenent de la tipologia del treball (bibliogràfic, amb part
experimental, treball de camp) el departament i el tutor poden establir
altres criteris específics d'avaluació.
- Si un TR el realitza més d'un alumne es farà un seguiment
individual. Per tant, la nota final pot ser diferent per a cada alumne.
- Es valoraran positivament :
o L'esforç, responsabilitat i regularitat en la realització
de les tasques.
o La capacitat per organitzar la pròpia feina.
o La iniciativa per afrontar els problemes del procés d'investigació
i plantejar noves estratègies.
o La correcta selecció de les fonts d'informació i la
capacitat per accedir a fonts suficients i diversificades.
Memòria escrita ( 40% nota TR )
- Recordeu
que el TR no consisteix només en presentar un dossier escrit;
encara que és una part important de la nota, no es pot aprovar
tan sols amb la nota del dossier.
- Es valoraran positivament:
o Estructura lògica, adequada i que respecti les normes de
presentació.
o Presentació neta i acurada.
o Ús adequat de la llengua escrita, amb rigor expositiu, ortogràfic
i gramatical.
o Utilització d'un vocabulari adient al tema, precís
i domini del llenguatge tècnic específic.
o Capacitat de síntesi i de valoració crítica
del propi treball.
o Elaboració personal de les conclusions
Exposició
oral ( 20 % nota global )
Es valorarà
sobretot:
o Exposició clara, ordenada i concisa.
o Ús adequat de la llengua oral i del vocabulari específic
del tema tractat.
o Domini del tema i correcció en la resposta a les preguntes
de l'equip d'avaluació
o Adequació i ús de suports visuals, sonors o informàtics
durant l'exposició oral.
L'equip
d'avaluació estarà format pel tutor/a del TR i un
o dos professors més.
La nota
final del TR es determina a partir de les qualificacions obtingudes
en:
- la
fase de seguiment del procés de realització ( 40 % de
la nota )
- el dossier escrit ( 40 % de la nota )
- l'exposició oral ( 20 % de la nota )
3.
Normes de presentació de la memòria
escrita

Aspectes
generals
- Fulls
mida DIN A-4, escrits per una sola cara.
- S'han de lliurar dos exemplars iguals del dossier, correctament
enquadernats.
- Insistim en la conveniència d'escriure el treball amb l'ordinador.
No us oblideu d'utilitzar el corrector ortogràfic !
- L'extensió màxima serà d'uns 25 fulls,
sense comptar portada, índex, contraportada i el material addicional.
Una presentació correcta, espaiada i clara pot aconsellar ampliar
una mica l'extensió. El mateix passa amb esquemes, fotografies
i dibuixos. Un treball fet per més d'un alumne/a també
pot justificar una ampliació en l'extensió del dossier.
Estructura
del dossier
Coberta.
Ha de contenir el títol i subtítol ( si convé
) del TR, nom i cognoms de l'alumne/a, grup, curs, nom del centre
i nom del tutor/a del treball.
Índex.
Capítols, apartats i subapartats, numerats i amb la indicació
de la pàgina on es troba cadascun.
Introducció.
Presentació del treball amb explicació dels objectius,
les raons que han motivat la selecció del tema, descripció
de la metodologia amb la qual s'han dut a terme les investigacions
( experimentació, entrevistes, càlculs, materials etc.
), limitacions i dificultats que s'han presentat i, si s'escau, agraïments
a persones o institucions que hagin col·laborat.
Cos
de la memòria. Redactar, de forma lògica i coherent,
el contingut del treball, organitzat en capítols, apartats
i subapartats.
Annexos. Per tal de descarregar el text de dades o informacions
no essencials, sovint és útil aplegar, en un o més
annexos o apèndixs, documents complementaris d'un cert volum.
Conclusions.
Expressar de manera clara, concisa i concreta les conclusions a les
quals s'ha arribat després de les investigacions realitzades.
Per facilitar l'exposició i la comprensió es pot fer
una relació numerada d'aquestes conclusions.
Bibliografia.
Referència a les fonts consultades ( llibres, revistes, Internet
... ) per a elaborar el treball. La manera més habitual de
citar és:
Llibres: AUTOR, Títol llibre, editorial, lloc, any d'edició.
Enciclopèdies: NOM ENCICLOPÈDIA, nº volum, pp.
,editorial, lloc, any d'edició
Diaris i revistes: AUTOR. "Títol article", Nom del
diari, data, pp.
Internet: AUTOR O INSTITUCIÓ. Títol article. < http://www..../...
> [ data consulta ]
Les citacions textuals
- No
es poden copiar literal i íntegrament textos, a no ser que
siguin curts.
- En
cas que citeu textualment el que ha escrit un autor/a, ho podeu fer
de dues formes: fent una crida a peu de pàgina o remetent al
capítol de bibliografia del treball.
4.
L'exposició oral

- S'ha
de realitzar una exposició oral dels objectius, la metodologia
emprada, els resultats i les conclusions del treball.
- L'alumne/a
haurà de preparar aquesta exposició amb prou antelació
i pot utilitzar un breu guió escrit.
- Durant
i/o després de l'exposició els professors que formen
l'equip d'avaluació poden realitzar preguntes per acabar de
concretar o aclarir determinats aspectes del treball.
- És
molt convenient reforçar l'exposició oral amb la utilització
de mitjans audiovisuals ( transparències, vídeo, diapositives
) o informàtics ( Power Point, etc. ).
- Durada
màxima ( exposició + preguntes professors ): 20 - 30
minuts.