Activitats de tutoria

Tant a l'ESO com al Batxillerat, els alumnes tenen una hora setmanal dedicada a la tutoria de grup. En el marc d'aquestes sessions es realitzen tot un seguit d'activitats programades dins de l'anomenat Pla d'Acció Tutorial.

Per altra banda, els tutors/es i cotutors/es realitzen un seguiment individualitzat, mantenint entrevistes periòdiques amb els alumnes i les seves famílies.

Algunes de les activitats programades des de la tutoria tenen lloc fora de l'àmbit de l'aula. Els següents són només alguns exemples:

Programa Dona i UPC

Les noies de 4t d'ESO i de primer de batxillerat del nostre centre que estiguin interessades en realitzar estudis superiors tècnics poden participar cada curs en aquesta activitat en la qual es realitza una visita als laboratoris i espais educatius del campus de la UPC.

Les alumnes interessades han de posar-se en contacte amb el seu tutor/a.

Saló de l'Ensenyament

El Saló de l'Ensenyament constitueix el principal eix d'atenció per als joves estudiants procedents de tot Catalunya i d'altres comunitats autònomes que estan interessats a conèixer les diferents propostes d'estudis i orientació professional en un moment decisiu per a la seva formació. L'objectiu d'aquest saló és respondre les demandes dels estudiants, famílies i professionals pel que fa a l'oferta formativa.

Des de la tutoria s¡ofereix la possibilitat de realitzar visites en grup.

Xerrades d'orientació a Badalona

"Les universitats ens visiten"

Cada curs, professorat i estudiants de diferents universitats ( UPC, UPF, UB ) i centres de secundària que imparteixen Cicles Formatius de Grau Superior, realitzen un cicle de xerrades en tres instituts de la ciutat de Badalona:

A les sessions de tutoria, els alumnes de 1r i 2n de batxillerat trien prèviament quines són les xerrades a les que pensen assistir.

Organització: Ajuntament de Badalona ( amb la col.laboració dels centres de secundària de la ciutat )

Jornades de Portes Obertes UAB

Durant el mes de gener, la Universitat Autònoma de Barcelona organitza les Jornades de Portes Obertes adreçades als alumnes de secundària de tot Catalunya, per tal d'apropar-los la universitat.

Els alumnes, a més de assistir a diferents xerrades informatives sobre els estudis que més els interessin, poden visitar el campus de Bellaterra.

3. Normes de pres