| Començar
| Experiments | Galeria
de Fotos | Glossari |
| Jocs | Pedagogia | Problemes | Sortir | |
|||
|
|||
Presentació | |||
La química és la branca de la ciència que estudia les característiques de les substàncies i els canvis que experimenten en ser barrejades amb d'altres, fent servir aquesta informació per preparar noves substàncies que tinguin un valor per a la societat. La Química té a veure d'una manera o una altra en gairebé tot allò que fem o utilitzem. És la part central de la majoria de ciències i tecnologies, relacionant la física i la matemàtica per un costat, amb la biologia i les ciències de la terra, per l'altre. | |||
Els químics treballen en les indústries que ens proporcionen menjar, energia, bens de consum, objectes per a preservar la nostra salut i el medi ambient i en institucions de recerca que proveeixen nous materials i tècniques per al futur. En altres paraules, la química és una part essencial de la vida moderna. També ens dóna les respostes per a preguntes com: | |||
|
|||
Perquè aquesta pàgina web? | |||
Aquesta pàgina web té com a objectiu posar a l'abast dels estudiants d'E.S.O. els conceptes principals que sovint costen d'assimilar o d'entendre, perquè són el resultat de molts anys (segles) d'experiments i models diversos, que els científics han anat desenvolupant fins el moment, és a dir, són conceptes que no es poden "tocar" ni "veure". Només quan ja s'ha avançat prou en química és quan aquests conceptes comencen a tenir sentit, però paradoxalment, no es pot avançar si prèviament no s'han entès. | |||
Si un fa un "vol" per aquest món d'internet, veurà que n'hi ha moltes, de pàgines similars a la que es pretén fer aquí, i segurament, més impactants, més extenses, amb més fotografies, dibuixos, animacions, i probablement més entenedores... si es té un bon domini de l'anglès!. En canvi, en les nostres "passejades" per la www ens ha costat més trobar a aquest tipus de pàgines en català o en castellà. | |||
Així doncs, la intenció que ens ha empès a confegir aquesta pàgina és, com la de tants i tants autors anteriors, trobar una forma entenedora d'explicar aquests conceptes tant abstractes. Si s'ha aconseguit o no és una cosa que els qui ho llegiu tindreu que jutjar. | |||
Material | |||
El material que s'exposa prové del treball de recerca i d'aprofondiment que han estat realitzant els alumnes del SES Josep Comas i Solà (Barcelona) durant el curs 2000/2001. Aquells materials que no són "originals" o de coneixement general venen degudament referenciats. Totes les fotografies provinents d'internet estan enllaçades amb el lloc d'on s'han extret; totes elles es poden reproduir lliurement sempre que sigui amb motius de docència o recerca, sense ànim de lucre. En cap cas s'ha incorregut en una transgressió del copyright de manera voluntària. | |||
Autors | |||
Alumnes de segon d'ESO (curs 2000/2001): Francisco (Fran) Aguilar.Alumnes de tercer d'ESO (curs 2000/2001): Mounir El Baqqali.Coordinadora: Laura López, professora de Física i Química del SES Josep Comas i Solà durant el curs 2000/2001. |
|||
Podreu veure fotos d'alguns de nosaltres a la galeria de fotos... | |||
Agraïments | |||
Els autors volen agraïr a la Direcció, professors, alumnes i resta de personal del centre les facilitats prestades per a la realització d'aquest treball, i en especial al coordinador d'informàtica, Sergio Carballo, que tant amablement ha posat a la nostra disposició tots els mitjans de l'aula d'informàtica i que ha col·laborat en la realització de les fotografies. | |||
|
Darrera actualització: