Departament d'Expressió

Membres del departament

Àrea d'Educació Visual i Plàstica
Gemma Ribas Albero Cap de Departament d'Expressió
3r i 4t ESO
María Fuset Montagut Tutora de 2n C
2n ESO
Àrea de Música
Manel Martínez Cànoves 3r i 4t ESO
Joan Romeu Puy 1r ESO
Eduard Carbonell Sauri Cap d'Estudis
1r ESO

Objectius del Departament

Un dels objectius principals del nostre departament és fomentar la participació activa dels nostres alumnes en activitats culturals i artístiques tant dins del nostre centre com vinculades a la pròpia ciutat o a l’entorn en que vivim.

És per aquest motiu que acollim propostes procedents de diferents àmbits i mirem de participar-hi incorporant a la quotidianitat els aprenentatges propis de les nostres matèries.

Des de fa temps participem en concursos de diferents característiques i abast:

EFIM Experiència Fotogràfica Internacional de Monuments

L'objectiu principal d’aquesta proposta és apropar els joves al patrimoni monumental, per tal que aprenguin a descobrir-lo, valorar-lo i estimar-lo des de l’experiència personal fotogràfica. En diferents ocasions alumnes i professors/es del nostre centre han estat premiats dins d’aquest marc, els més recents el curs 07-08 en el que dos dels nostres alumnes, Adrià Sánchez i Bàrbara Moreno i la professora María Fuset van poder reunir-se amb altres premiats de diferents indrets en una cerimònia que va tenir lloc al Palau d’Europa, a Estrasburg. Les seves fotografies les podeu veure publicades en un catàleg comú editat per l’ocasió.

Autor: Maria Fuset

Autora: Bàrbara Romero

Autor: Adrià Sanchez

El curs passat els i les nostres alumnes van participar en el concurs fotogràfic organitzat per l’Ajuntament dins del marc del Dia Internacional per l’eliminació de la violència vers les dones: Cunit diu no a la violència de gènere, comprometent-se d’aquesta forma activament en la difusió de valors solidaris en el seu entorn social més ampli.

Aquest curs hem participat en un concurs de cartells realitzats amb taps reutilitzats creativament organitzat per l’Ajuntament de Cunit per celebrar el 15 aniversari de l’Espai Jove conjuntament amb altres instituts de la vora.

El nostre alumnat també s’ha implicat en la difusió de l’esdeveniment anual que és La Feria de Abril de Cunit. Des de fa dos anys el cartell que anuncia la festa és realitzat per alumnes del nostre centre que participa en un concurs de cartellisme proposat per la comissió organitzadora de la mateixa.

Dins del propi centre també podem observar la seva participació en el disseny del logotip de la nova Biblioteca del nostre institut, disseny escollit per votació popular entre els logotips realitzats per alumnes de 4t d’ ESO el curs passat.

A nivell de treball interdepartamental el curs passat vam iniciar l’experiència de realitzar un projecte dins de la Setmana Saludable : CUIDA’T, actuant de forma conjunta amb el departament d’Educació Física i el de Ciències Naturals.

Aquesta iniciativa ha pres cos aquest curs amb el projecte CONTRAPUBLICITAT I CONSUM RESPONSABLE, realitzat de forma interdisciplinària amb les matèries d’Educació Eticocívica, Informàtica i Educació Visual i Plàstica.

Aquests són exemples de les presentacions dels treballs realitzats per alumnes de 4t d' ESO

També el podeu veure en youtube en la següent adreça:

Els resultats d’alguns dels tallers d’animació amb pixil·lació realitzats en el nostre centre durant aquests darrers dos cursos amb els nostres alumnes. Una iniciativa duta a terme en col·laboració amb el Centre de Recursos del Baix Penedès, vinculada directament al FIC-CAT (Festival Internacional de Cinema en Català) i a la secretaria de Joventut del Departament d’Acció Social i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya, dins del programa Forma’t Informa’t Audiovisual.

Seguint la iniciativa d’incorporar les tecnologies en el nostre treball diari aquest curs hem inaugurat un seguit de blocs:

Maria Fuset Montagud

Bloc creat per a la matèria d’educació visual i plàstica de segon d’ ESO

L’objectiu fonamental del bloc és familiaritzar als alumnes amb els recursos TIC i TAC, essencials per al desenvolupament de les competències metodològiques en el tractament de la informació i competència digital, així com personals potenciant en l’alumne autonomia i iniciativa personal.

Així docs, mitjançant aquest bloc, els alumnes poden trobar tots els recursos didàctics treballats a cadascuna de les unitats didàctiques, amb múltiples possibilitats que van des de poder visualitzar totes les presentacions en Power Point treballades a classe, fins a links amb pàgines que ofereixen recursos de dibuix interactiu.

 

Gemma Ribas i Albero

art & manya

Espai creatiu obert al canvi

 

L'objectiu d'aquest bloc és obrir una petita finestra a la creativitat artística als alumnes de la matèria d'Educació Visual i Plàstica del nostre centre. Voldria establir amb ells una certa complicitat, vinculant informació sobre el món de l'art i dels artistes de diferents àmbits i èpoques amb els seus propis treballs.

He introduït enllaços a pàgines en les que poder accedir directament a l’obra d’autors de diferents èpoques reconeguts per la història de l’art però la meva intenció és anar ampliant aquest ventall a artistes contemporanis que pels seus interessos els puguin resultar més propers, com podrien ser aquells procedents del grafitti o també d’altres que els puguin ser útils per ampliar la seva mirada sobre la societat de consum.

Aquest és un petit espai creatiu obert al canvi, perquè aquest és el que ens permet créixer i desenvolupar-nos.

 

Eduard Carbonell i Saurí

TETRAGRAMA

Bloc de música de l'Institut Ernest Lluch i Martí de Cunit

La idea de realitzar un bloc de música ha sorgit de la necessitat,per part dels professors que impartim l’àrea de música de 1r d’ ESO, d’una plataforma digital que ens permeti treballar a l’aula amb els alumnes.

El fet que encara no es disposi de material digital interactiu de la matèria de música ens ha obligat a buscar recursos d’aprenentatge tan a la xarxa com a nivell de programari específic per poder utilitzar a l’aula.

Treballar amb material de la xarxa i utilitzar blocs o pàgines webs d’altres persones o centres ha fet que ens plantegéssim de crear un bloc que ens permetés tenir una primera pàgina de referència que fos del propi centre i des d’aquesta pàgina tenir preparats els enllaços necessaris per realitzar les tasques o lliçons que estem fent.

Un dels nostres objectius principals és apropar l’Àrea de Música a la realitat més propera, és per aquest motiu que sovint ens impliquem en la dinamització dels diversos actes i celebracions que tenen lloc en el nostre centre durant el curs.

Assolir els continguts mitjançant audicions es complementa amb la pràctica instrumental de la flauta de bec, tot i que la presència de les noves tecnologies és bàsica: l’ús de la música creada per ordinador i l’estudi de BSO.

La sensibilització cap a les arts, la cultura i la seva dimensió social permet als estudiants obtindre uns recursos bàsics i complementaris per la seva complerta formació acadèmica.