Departament de Matemàtiques

Eliseo López Ferrairó 2n i 3r ESO
Inma Ortells Ferrer Coordinadora Informàtica/ 3r ESO
Rosa Pijoan Domingo 4t ESO

Projectes del departament de matemàtiques:

Des de fa tres anys el departament de matemàtiques té un bloc anomenat Matemàtiques a l’Institut Ernest Lluch.

El bloc va sorgir com una eina per realitzar un projecte de foment de la lectura i descobriment de diferents aspectes matemàtics. El projecte s’anomena LLEGIM MATEMÀTIQUES i ofereix l’alumne la possibilitat de agafar en préstec un llibre amb un cert contingut matemàtic (biografies, enigmes, història de les matemàtiques,...) Els llibres es porten a l’aula de manera periòdica i els alumnes els fullegen i trien el que més els agrada. En el bloc poden consultar una petita ressenya de cada llibre i veure’n l’estat del préstec.

Els de TV3 ens van venir a fer una visita per veure com funcionava tot aquest tema. Si us interessa aquí teniu el reportatge:

Aquest projecte va ser valorat com una “Bona pràctica”, pel centre de recursos pedagògics del Departament d’Educació en l’apartat “La lectura font de plaer i coneixement” l’any 2009. Podeu consultar l’article en aquest enllaç:

Bones pràctiques

Arran de tenir a la nostra disposició el bloc, van néixer altres idees que van agafar cos en diferents pàgines:

A més, podeu consultar l’apartat de JOCS, AGENDA, AGENDA MATEMÀTICA,...

Altres activitats del departament de matemàtiques:

Cada any participem a les proves Cangur que organitza la Societat Catalana de Matemàtiques.

Anualment, a la festa de Sant Jordi, donem els següents premis:

El departament també s'encarrega cada curs de realitzar els tallers d'escacs, dames, papiroflèxia i jocs d'enginy que es fan durant la setmana cultural.