Enrera
Mòdul 2
Aplicacions de gestió amb Access
  Pràctica
1
2
3
4
5
         
Exercicis
Exercicis
 
 
 

Objectius

L'objectiu d'aquesta pràctica és utilitzar les consultes d'una base de dades aplicant filtres o criteris de selecció.

Activitats

   
  Desenvolupament de la pràctica
   
Pràctica Criteris de selecció

Els criteris de selecció són els elements de la consulta que ens permeten filtrar la informació pel contingut d'un camp determinat. Per definir criteris de selecció caldrà fer servir la línia Criterios de la graella de la consulta.

  • Dins la base de dades D104.MDB, creeu una nova consulta amb les taules DADES_ANYALS i DADES_PERSONALS:
  • Afegiu ara els camps que interessa que apareguin a la consulta fent doble clic a sobre de cadascun d'ells: de la taula DADES_PERSONALS els camps N_DOC, COGNOM1, COGNOM2, NOM, i de la taula DADES_ANYALS els camps CUSR_ACAD, ETAPA, NIVELL i GRUP:
  • Guardeu la consulta amb el nom 6PRIM fent clic a la icona i tot seguit executeu-la amb la icona per comprovar el resultat:

En aquesta consulta no s'ha establert cap criteri, per la qual cosa en el resultat apareixen tots els alumnes del centre a tots els anys en els quals s'han matriculat alguna vegada, en total 1302 registres. Com a mínim interessarà recuperar els alumnes inscrits el curs acadèmic actual i d'un grup determinat, per exemple els de 6è de primària del grup A. Cal doncs establir aquests criteris als camps corresponents de la consulta.

  • Passeu a la modalitat de disseny de consulta fent clic a la icona .
  • Establiu els següents criteris de selecció a la consulta: dins el camp CURS_ACAD poseu 2002, dins el camp ETAPA poseu PRI, dins el camp NIVELL poseu 6, i dins el camp GRUP poseu A:
  • Guardeu els canvis amb la icona i feu clic a la icona per veure el resultat:

D'aquesta manera s'hauran recuperat els 25 alumnes de 6è de primària del curs 2002-03, però potser també interessarà que estiguin ordenats alfabèticament. D'això tractarà la pràctica següent.

   
 
Amunt