|
Els símbols comodí "*" i
"?" habitualment es fan servir amb camps de text, i són
equivalents a un caràcter qualsevol (?) o a una cadena de caràcters
(*).
- Dins la base de dades de treball D104.MDB,
obriu la consulta ALUM_DATA_NAIX creada anteriorment.
- Esborreu els criteris de selecció
definits anteriorment i recupereu l'alumnat matriculat enguany domiciliat
fora de Barcelona. Els criteris de selecció poden ser diversos:
per codi postal, per codi de municipi o per nom de municipi. També
es pot utilitzar l'operador "Negado" i el símbol
comodí "*" dins el camp codi postal:

- Si el que interessa
són els alumnes que viuen a Sant Pere de Ribes, podem fer servir
el comodí "*" dins el filtre següent pel camp
NOMMUNI:

- Per buscar els
alumnes que tinguin com a primer cognom "García" (amb
accent o sense), ens podem ajudar del següent criteri que seleccionarà
tots els alumnes el primer cognom dels quals comenci per "GARC":

- Si no estem segurs de com s'han entrat
els accents en el nom dels alumnes al moment de la inscripció,
podem fer servir el comodí "?". Així doncs,
per recuperar tots els alumnes amb primer cognom "González"
es pot establir el criteri:

- Guardeu la consulta fent clic a
i tot seguit tanqueu-la.
|
|
Els paràmetres
permeten un disseny més
flexible de les consultes, sense haver de modificar la consulta per a
cada selecció. Mitjançant els paràmetres serà
la pròpia consulta la que, una vegada executada, demanarà
a l'usuari que indiqui els criteris.
D'aquesta manera una mateixa consulta pot donar respostes diferents en
funció de les peticions de cada moment.
Per definir consultes
amb paràmetres cal que, a la línia de criteris de la consulta,
s'indiqui el text de la pregunta a la qual ha de respondre l'usuari tancada
entre claudàtors ([ ]):

En aquest exemple,
al moment d'executar la consulta, l'aplicatiu demanarà a l'usuari
que indiqui l'etapa, el curs i el grup dels alumnes que vol seleccionar:

- Creeu
una nova consulta amb el nom ALUMNES_GRUP
amb les taules DADES_ANYALS i DADES_PERSONALS, afegint-hi
a la consulta els camps COGNOM1, COGNOM2 i NOM de la taula DADES_PERSONALS,
i els camps CURS_ACAD, ETAPA, NIVELL i GRUP de la taula DADES_ANYALS.
- Establiu criteris
d'ordenació de manera que apareguin ordenats els alumnes alfabèticament
i agrupats per classes. Cal que els camps d'agrupament per etapa, nivell
i grup estiguin situats abans que els camps amb el nom dels alumnes:

- Desmarqueu
la casella de verificació de la línia mostrar de
tots els camps a excepció del nom i cognoms dels alumnes, ja
que el resultat de la consulta aquesta serà una informació
redundant.
- A la línia
"Criterios" tanqueu entre claudàtors les expressions
a les quals ha de respondre l'usuari sobre el curs acadèmic,
l'etapa, el curs i el grup:

- Feu clic
a
i guardeu
la consulta amb el nom ALUMNES_GRUP.
- Executeu la consulta
responent als paràmetres i comproveu el resultat.
- Proveu a executar
la consulta amb altres valors.
- Modifiqueu els
paràmetres definits a la consulta amb expressions del tipus Como
[Etapa?] &"*", de manera que es faci servir el comodí
"*" en l'execució de la consulta en cas de no introduir
cap valor:

- Guardeu els canvis
i executeu la consulta sense entrar cap valor a la petició de
curs i grup, per recuperar tots els alumnes de l'etapa indicada:

|