Enrera Mòdul 3
Llengua oral i escrita: resposta de les TIC als problemes d'aprenentatge ---
Pràctica d'ampliació

Classificació per categories semàntiques

L'objectiu d'aquesta pràctica és veure una aplicació feta amb el programa Tpwin que treballa la categorització d'objectes.

Documentació tècnica sobre

El programa Tpwin

En aquesta pràctica veurem una aplicació feta amb el Tpwin on l'alumnat ha d'aconseguir trobar objectes. S'ha de moure per diferents categories d'objectes, representades per dibuixos, fins a arribar a l'objecte demanat. L'alumnat s'ha de moure per les categories adequades; en cas contrari, no arriba mai a trobar l'objecte.

La finalitat de la pràctica és que l'alumnat sàpiga a quines categories pertanyen el objectes, és a dir, ha de saber per quines classificacions (categories) d'objectes ha de moure per arribar a l'objecte indicat.

1. Executeu el programa Tpwin. Cal anar anar al menú Inici | Programes | Tpwin | Tpwin32.
    2. Aneu al menú Fitxers | Activar per posar en marxa l'aplicació.
    3. Una vegada executada l'aplicació, premeu sobre la icona interrogant ?, el programa pronuncia el nom de l'objecte (animal, cosa...) que s'ha de buscar. La icona Altaveu repeteix el nom de l'objecte que s'ha de cercar.
    4. Ara cal que us desplaceu per les diferents categories finsa trobar l'objecte en qüestió. Naturalment, cal avançar per les categories adequades per arribar a l'objecte. La icona Fletxa serveix per sortir de la categoria on ens trobem (per recular).