Enrera Mòdul 8
Llengua oral i escrita: resposta de les TIC als problemes d'aprenentatge ---
Pràctica d'ampliació

Campanya de conscienciació

L'objectiu d'aquesta pràctica és facilitar la producció a l'alumne d'un text escrit amb el processador de textos Word, partint d'unes estructures de text preparades prèviament pel professor presentades amb el Power Point.

Documentació tècnica sobre

El programa Power Point (material del curs D71)
Elements d'una presentació
Creació de diapositives
Inserir imatges
(material del curs D71)
Com fer que els objectes reaccionin i tinguin moviment
Com aconseguir un efecte de construir o desmuntar objectes

Pràctica 1

L'activitat que presentem pretén treballar aquest procediments:
  • Identificar el model textual: presenta  primer les característiques del model textual, i la seva estructura, amb un model de text on està identificada.
  • Manipular elements del model textual: presenta exercicis on l'alumne en un text nou, ha d'identificar els elements.
  • Escriure un text seguint del model textual: es demana a l'alumne que escrigui un text de creació pròpia, seguint l'estructura anterior i les seves característiques.
  • Avaluació del text i correcció: a l'alumne se li presenta un qüestionari que ha de respondre cercant en el seu text les característiques textuals, gramaticals i ortogràfiques.

1. Obriu el fitxer    campanya/campanya.ppt i activeu la presentació.

2. Observeu que utilitza icones per canviar de diapositiva, retornar a la diapositiva segona i per obrir un document Word. El Power Point permet que una paraula, una imatge (icona o dibuix) al clicar-la amb el ratolí, enllaci amb una altra diapositiva de la mateixa presentació o d'una altra, obri un document d'un altre programa (en el nostre cas, de Word), etc.

Pràctica 2

1. Obriu el fitxer campanya/modeltext.ppt

2. Obriu el fitxer campanya/bolets.doc

3.  Escriviu el títol ( del text que porta l'arxiu bolets.doc) a la primera diapositiva

4. A la segona diapositiva, copieu el text (de dins el quadre blau), del fitxer bolets.doc:

• Seleccioneu i copieu el text del document Word.
  • Obriu, en la segona diapositiva Inserir/Cuadro de texto, i des amb el cursor dins el  quadre de el text, menú Edción/Pegar.
  • Si el text no cap en una sola diapositiva, partiu-lo, i copieu cada part en diferents diapositives
5. Situeu les icones on convinguin (situeu el cursors sobre la imatge i moveu-la) i suprimiu (situant el cursos sobre l'icona i boto supr) les que no hagueu de fer servir:
  • Al clicar es passa a la diapositiva següent
  • Al clicar es passa a la diapositiva anterior
  • Al clicar es passa a la primera diapositiva (on hi ha el títol)
6. Guardeu la presentació amb el nom Bolets.ppt

7. En l'última diapositiva (final del text), inseriu la icona del llapis:

• Al clicar es s'obrirà un document deWord.
  • Amb el cursor sobre la icona, feu clic al botó dret del ratolí i s'obrirà:
  • Feu clic Configuración de la acción:
      • 1 Activeu Hipervínculo a
      • 2 feu clic Otro archivo, on us obrirà una finestra per on haureu de cercar el document Word Respon.doc
      • 3 feu clic Acceptar
8. Guardeu la presentació amb el nom Bolets.ppt, i activeu la presentació.

9. Podeu seguir el mateix procés per fer un enllaç partint d'una paraula, o  grups de paraules o frases.

• Seleccioneu la paraula.
  • Amb el cursor sobre la icona, feu clic al botó dret del ratolí i Configuración de la acción.
  • Seleccioneu de dins de Hipervínculo a si voleu fer un enllaç a una altra diapositiva o un altre fitxer.
  • feu clic Acceptar
  • Activeu la presentació i feu clic sobre la paraula subratllada.