Enrera Mòdul 8
Llengua oral i escrita: resposta de les TIC als problemes d'aprenentatge ---
Pràctica d'ampliació

Escriptura amb models: La Festa.

L'objectiu d'aquesta pràctica és presentar una aplicació que ens permeti escriure un text seguin una estructura establerta.

Documentació tècnica sobre

El programa Power Point (material del curs D71)
Elements d'una presentació
(material del curs D71)

La Festa

Es un material d'inici de lecto-escriptura que utilitza els recursos informàtics però amb continguts de referència al Cicle Superior de Primària i  activitats d'iniciació a la lecto-escritura però amb continguts adequats a alumnes adolescents.

Es una presentació multimèdia on es proposa preparar una festa d'aniversari. A partir
d'aquesta situació cal escriure les invitacions, el menú, la llista de convidats, la llista per anar a
comprar...

Aquestes activitats requereixen l'Office 97. La presentació utilitza el Power Point i les activitats
d'escriptura es fan amb el Word.

Es troba en el Sinera 2000

1. Per veure La festa obre el fitxer  lafesta/festa.pps

Mireu l'activitat, clicant en les icones:

• el programa crida un fitxer de so que llegeix la frase escrita al costat.
    • el programa passa la diapositiva següent.
    • el programa retorna a una altra pàgina anterior
2. Al clicar sobre un text subratllat, s'obre un document Word, amb la barra d'eines de pàgina web:

La fletxa blava de la barra d'eines, servirà per retornar a la presentació Power Point, un cop acabada l'activitat en word.

3. Les activitats d'escriptura proposades són: el cartell de la festa, el menú de la festa, i una invitació a la festa

L'alumne, llegint seleccionant i copiant la part de text que l'interessi, segons el que s'haurà proposat, podrà confegir cada un dels documents.
    Quan el document està acabat, cal desar-lo, tenint compte de canviar el nom que per defecte té el document inicial, i així poder tornar a fer servir l'activitat una altra vegada.
    Des del Word, podem imprimir els documents.