Enrera Mòdul 8
Llengua oral i escrita: resposta de les TIC als problemes d'aprenentatge ---
Pràctica d'ampliació

El pequeño escritor

L'objectiu d'aquesta pràctica és veure el funcionament del programa El pequeño escritor i confeccionar-hi un conte.

Documentació tècnica sobre

El programa El pequeño escritor

La pràctica consisteix a crear una història o un conte d'unes quatre o cinc pàgines.
Cal que hi hagi un treball previ sobre el plantejament del conte: tipus d'història, títol, personatges principals, redacció del text per a cada escena...
Naturalment, molts detalls de les escenes, com la incorporació d'objectes i sons, es van fent sobre la marxa.

1. Des del menú principal activeu l'opció Escribir un cuento i Nuevo.
    2. Esteu davant la pàgina del títol. Premeu sobre la icona Títuloi escriviu el títol del conte.
    3. Seguidament feu clic sobre la icona Autori poseu-hi el vostre nom.
    4. Podeu afegir un comentari sobre el conte (gènere, resum...): cal que premeu sobre la icona Comentario.
    5. Podeu modificar les lletres des del menú Tipo i canviar la font, la mida i l'estil.
    6. Modifiqueu el color de les lletres del títol. Amb el ratolí seleccioneu tot el títol, feu clic damunt la icona Coloresi marqueu un color; seguidament premeu el botó Cambiar i després sobre Terminar.
    7. Amb la icona Borde escolliu un marc per a la pàgina del títol.
    8. Poseu música al títol amb la icona Música i seleccioneu una música adequada al títol del conte. Des del menú Archivo | Sonido del programa s'activa i desactiva la música.
    9. Utilitzant la fletxa de Página siguiente passeu a la primera pàgina.
    10. Poseu unes escenes a la pàgina. Les podeu escollir, una vegada premuda la icona Escenario, d'entre tres categories d'escenaris.
    11. Premeu la icona Objetos i afegiu els personatges i altres objectes. Disposeu de deu categories d'objectes. Escolliu-ne d'adequats a l'escenari i al tema del conte.
    12. Podeu moure els objectes amb el ratolí; també els podeu engrandir, empetitir i girar amb les icones corresponents i sempre amb l'objecte seleccionat.
    13. Afegiu un so a algun objecte, cal seleccionar l'objecte i des de la icona Sons, escolliu-ne un.
    14. Si voleu poseu música a la pàgina amb la icona Música .
    15. Escriviu el text de la pàgina. Podeu modificar la lletra des del menú Tipo.
    16. Completeu les altres pàgines del vostre conte.
    17. Deseu el conte (menú Archivo | Guardar) i poseu-li el nom conte01.swd.
    18. Tanqueu el conte (menú Archivo | Cerrar) i tornareu al menú principal.
    19. Des del menú principal escolliu l'opció Leer un cuento, seleccioneu el fitxer del vostre conte i passeu avisualitzar-lo. Recordeu que en aquesta modalitat no podeu fer modificacions al conte.
    20. Per fer modificacions al conte cal obrir-lo des del menú principal escollint Escribir un cuento i Edición.